صفحه اصلی » خدمات زیبایی و جوانسازی زنان » لابیاپلاستی و بهبود کیفیت زندگی

لابیاپلاستی و بهبود کیفیت زندگی

جراحی لابیاپلاستی یکی از روش‌های جراحی زیبایی در زمینه دستگاه تناسلی زنان است که بهبود هر گونه ناهماهنگی در ناحیه تناسلی را فراهم می‌کند. این جراحی به جراح امکان می‌دهد تا لبه‌های داخلی و بیرونی واژن را هماهنگ و متقارن کند. در برخی موارد مانند زایمان‌های مکرر یا افزایش سن، لبه‌های واژن ممکن است به سمت بیرون تمایل یابند و مشکلاتی ایجاد کنند که با انجام جراحی لابیاپلاستی قابل درمان هستند. اما باید توجه داشت که این جراحی باید حتماً توسط متخصصان با تجربه و ماهر در زمینه زنان انجام شود تا نتایج مطلوب حاصل شود.

پادکست فوق صحبت های دکتر فاطمه سمامی در مورد جراحی لابیاپلاستی می باشد.

صدا

جراحی لابیاپلاستی چیست؟

اعضای تناسلی زنان از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده‌اند و جراحی لابیاپلاستی در بخش خارجی این اعضا انجام می‌شود. لابیاماژور (محل روشی مو) و لابیامینور (قسمت گوشتی داخلی) در ناحیه تناسلی خارجی قرار دارند.
شکل و اندازه لابیاها در هر فرد متفاوت است. در برخی از افراد، لابیاها ممکن است بزرگ، چین و چروک داشته باشند و همچنین تیره باشند که این شرایط ممکن است منجر به مشکلاتی شود. عمل لابیاپلاستی به رفع تمامی این موارد کمک می‌کند و همچنین در جوانسازی ناحیه تناسلی نیز بسیار موثر است. این جراحی، علاوه بر تاثیرات زیبایی‌شناختی، خواص درمانی نیز دارد. برای اطمینان از نیاز به این جراحی، می‌توانید در آزمون زیر شرکت کنید.

/5

جراحی لابیاپلاستی

آیا شما نیازمند انجام جراحی لابیاپلاستی هستید؟

آیا واژن شما بوی بدی می دهد؟

در زمان دوچرخه سواری یا ورزش احساس درد یا سوزش دارید؟

آیا در ناحیه واژن دچار خارش یا عفونت هستید؟

آیا با پوشیدن لباس های تنگ احساس درد یا سوزش دارید؟

آیا ادرار شما در زمان خارج شدن منحرف می شود؟

Your score is

انواع روش های عمل لابیاپلاستی

برای انجام عمل لابیاپلاستی از تکنیک های گوناگونی استفاده می شود که بعد از معاینه دقیق پزشک و تشخیص مشکل یعنی میزان ضخامت لابیاها، افتادگی و بزرگی هود، میزان چین و چروک های اطراف کلیتوریس نوع تکنیک جراحی مشخص می شود. علاوه بر آن انجام جراحی لابیاپلاستی با لیزر نیز امکان پذیر است ولی نوع جراحی لابیاپلاستی طبق دستور پزشک می باشد. در بعضی از مواقع در لابیاپلاستی با لیزر نتیجه مطلوبی حاصل نمی شود به همین منظور جراحی مناسب ترین روش درمانی محسوب می شود. از انواع تکنیک های جراحی می توان به روش های Trim و Wedge اشاره کرد. در ادامه این بخش بیشتر در خصوص نوع جراحی صحبت خواهیم کرد.

تکنیک Trim

این تکنیک جراحی به این شکل انجام می شود که ابتدا جراح از طریق لیزر یا چاقوی جراحی از طول، برش عمومی را برروی لابیا ایجاد می کند و بعد بافت های اضافه برداشته می شود به منظور جلوگیری از خونریزی و قطع جریان خون جراح گیره ای را در قسمت برش خورده قرار می دهد و در نهایت آن را بخیه می زند. تکنیک Trim در بانوانی که لابیاهای نامتقارن دارند یا آن هایی که قصد روشن کردن اطراف لابیا را دارند مناسب است.

تکنیک Wedge

در این روش جراحی ابتدا جراح برشی به حالت V در لبه های مینور ایجاد می کند تا به این وسیله بافت اضافه را جدا کند. نکته ای که در خصوص تکنیک wedge وجود دارد این است که زمان بیشتری برای جراحی لازم است و در مقابل نتیجه خوبی را نیز برای بیمار به همراه دارد علاوه بر آن اسکار ناشی از جراحی نیز بسیار کم است همچنین باعث شده تا تشخیص محل جراحی کمی سخت شود.

چه خانم هایی نیاز به لابیاپلاستی هستند؟

عوامل بسیار متعددی وجود دارد که می توان گفت آیا فرد کاندید مناسبی برای جراحی لابیاپلاستی محسوب می شود یا خیر. از جمله کاندیدای مناسب برای لابیاپلاستی می توان به موارد زیر اشاره کرد.
• بیشتر زنانی که ظاهر ناحیه تناسلی آن ها سبب از بین رفتن اعتماد به نفس در آن ها و در نتیجه اختلال در روابط زناشویی آن ها شده است.
• بانوانی که در هنگام تمرینات ورزشی با مشکل مواجه می شوند
• افرادی که در هنگام پوشیدن لباس های تنگ دچار مشکل می شوند.
• افرادی که دچار کاهش وزن شدید شده اند.
• خانم هایی که تجربه زایمان طبیعی داشته اند.
• خانم هایی که به دوران یائسگی نزدیک شده اند.
متاسفانه گاهی برخی از بانوانی که برای عمل زیبایی ناحیه تناسلی به متخصص زنان مراجعه می کنند، هیچ گونه ایرادی در این ناحیه ندارند و تنها با هدف زیبایی اقدام به جراحی می کنند که می توان گفت این افراد کاندید خوبی برای عمل لابیاپلاستی نیستند.

دلایل انجام لابیاپلاستی

از جمله دلایل جراحی زیبایی واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد.
– ظاهری زیباتر برای ناحیه تناسلی
– احساس درد در زمان مقاربت جنسی
– عدم تقارن لابیاها
– کم بودن تحریک کلیتوریس
– احساس ناراحتی در زمان انجام ورزش از جمله دو چرخه سواری
– احساس ناراحتی در زمان پوشیدن لباس های تنگ
تمام این موارد می تواند از جمله دلایل شایع برای اقدام به انجام این جراحی باشد.

فرم درخواست مشاوره با دکتر فاطمه سمامی

نام
نام خانوداگی
ایمیل
پیام شما

ارسال
فرم با موفقیت ارسال شد!
هنگام ارسال فرم خطایی رخ داده است. لطفاً همه فیلدهای فرم را دوباره تأیید کنید.

نکات مهم بعد از لابیاپلاستی

در حین جراحی زیبایی زنان، لابیامینور ها را که بخش مهم ناحیه تناسلی زنان هستند، مورد جراحی قرار می گیرند. این ناحیه بسیار حساس است و اگر نزد بهترین جراح زیبایی، لابیاپلاستی انجام نشود و یا به مراقبت های بعد از جراحی لابیاپلاستی توجهی نشود، نتیجه جراحی رضایت بخش نخواهد بود.
مراقبت های زیر توسط دکتر فاطمه سمامی به بیمارانی که جراحی لابیاپلاستی انجام داده اند توصیه می شود که رعایت آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است این مراقبت ها عبارتند از:
– بعد از انجام جراحی لابیاپلاستی به روش بی حسی موضعی و یا در شرایط خاص، تحت بیهوشی انجام می شود. در صورتی که با بیهوشی انجام شود، چند ساعت بعد از جراحی نیاز است تا مایعات مصرف شود تا دارو از طریق مایعات از بدن خارج شود.
– بعد از جراحی لابیاپلاستی با بیهوشی، نیاز است تا با یک نفر همراه به منزل بروید. به دلیل استفاده از دارو های بیهوشی، فرد هوشیاری خود را تا حدودی از دست می دهد.
– به مدت 3 روز بعد از جراحی لابیاپلاستی، احساس درد در ناحیه تناسلی وجود دارد. برای کاهش و کنترل درد جراح زیبایی زنان، داروی مسکن را تجویز می کند.
– برخی از بیماران به دلیل حساس بودن این ناحیه تصور می کنند که بعد از لابیاپلاستی درد زیادی را باید متحمل شوند. این باور اشتباه است ولی در صورت داشتن دردهای غیر طبیعی حتما به جراح زیبایی زنان مراجعه نمایید.
– بعد از لابیاپلاستی به منظور کاهش تورم ناحیه تناسلی، توصیه می شود تا از کمپرس سرد استفاده شود. در صورت رعایت این نکته، تورم غیر قابل کنترل نمی شود و دیگر نیازی به درمان های تکمیلی و یا استفاده از دارو های خاص نیست.
– استفاده از کمپرس سرد باید چند روز ادامه پیدا کند تا تورم به طور کامل بر طرف شود. اما در ساعات و روز های اولیه بعد از جراحی باید مرتبا بر روی ناحیه جراحی شده کمپرس قرار داده شود.

فیلم رضایت مندی بیماران از عمل لابیاپلاستی توسط دکتر فاطمه سمامی

بعد از جراحی لابیاپلاستی، باید توجه داشت که:

1. در مدت دو روز اول بعد از جراحی، از حمام رفتن خودداری کنید. پس از این مدت، استحمام را بدون دست زدن یا ضربه زدن به ناحیه تناسلی انجام دهید.
2. استفاده از وان ممنوع است، زیرا بخیه‌ها هنوز به طور کامل بهبود یافته و جذب نشده‌اند و ممکن است منجر به عفونت شوند.
3. برای پیشگیری از عفونت در محل زخم و برش‌ها، پزشک ممکن است پماد‌های خاصی تجویز کند که باید به طور منظم زخم‌ها را ضد عفونی کنید. علائم عفونت ممکن است شامل دردهای شدید باشد.
4. محل بخیه‌ها را می‌توان به طور منظم شستشو داد. برای شستشو از آب و صابون استفاده کنید و سپس از پماد‌ها و کرم‌های ترمیمی تجویز شده استفاده کنید. برای خشک کردن ناحیه از حوله تمیز و خشک بدون کشیدن بر روی زخم‌ها استفاده کنید.
5. پس از جراحی، انجام فعالیت و ورزش‌های سنگین ممنوع است و ممکن است تا شش ماه ادامه داشته باشد. هرچند، بعضی فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی سبک پس از مشورت با پزشک معالج قابل انجام است.
6. مصرف خوراکی‌ها و سبزیجات حاوی فیبر به بهبود بسیار کمک می‌کند، زیرا این مواد غذایی از بروز یبوست و ایجاد فشار در زمان دفع می‌کاهد. برای پیشگیری از ابتلا به عفونت، توصیه می‌شود تا به مدت دو ماه از داشتن رابطه جنسی خودداری کنید. همچنین، برای بهبود زخم‌ها مصرف مولتی ویتامین توصیه می‌شود.

انجام چه جراحی هایی با لابیاپلاستی امکان پذیر است؟

اگر قصد انجام جراحی لابیاپلاستی را دارید می توانید در صورت نداشتن بیماری خاصی آن را همزمان با سایر جراحی ها انجام دهید جراحی هایی که با لابیاپلاستی امکان پذیر است عبارتند از:

تزریق چربی همزمان با لابیاپلاستی

تزریق چربی به واژن در لابیاهای بزرگ انجام می شود ولی قبل از انجام آن بیمار به هیچ عنوان نباید مبتلا به بیماری یا عفونت باشد. هدف از تزریق چربی رفع چین و چروک های دستگاه تناسلی می باشد. انجام لابیاپلاستی و تزریق چربی در یک جلسه قابل انجام است. در این روش زیبا سازی از چربی های شکم یا پهلوی خود بیمار استفاده می شود.

لابیاپلاستی همزمان با سفید کردن

در بعضی از مواقع زمانی که دستگاه تناسلی خانم ها تیره باشد می توانند همزمان با جراحی لابیاپلاستی سفید کردن واژن را نیز انجام دهند. به منظور انجام جراحی سفید کردن از روش هایی مثل کربوکسی تراپی استفاده می شود که تیرگی ناحیه تناسلی را کاملا از بین برده و منجر به روشن سازی این ناحیه می شود.

جراحی همزمان لابیاپلاستی و تنگی واژن

زمانی که لبه های واژن علاوه بر افتادگی دچار گشادی نیز باشند جراحی همزمان لابیاپلاستی با تنگی واژن انجام می شود در این عمل در ابتدا لازم است تا افتادگی لابیاها رفع و بعد گشادی آن را رفع کرد. تنگ کردن در چندین روش 1- تنگ کردن با نخ 2- تنگ کردن با لیزر 3- تنگ کردن از طریق تمرینات کگل قابل انجام است.

نکته: انجام جراحی لابیاپلاستی بعد از زایمان سزارین به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود چرا که هدف از انجام جراحی لابیاپلاستی زیبایی دستگاه تناسلی می باشد و درصورت انجام امکان انعقاد پذیری خون و همچنین آمبولی بسیار بالا می باشد.

روش های جلوگیری از سوزش بعد از لابیاپلاستی

امکان سوزش بعد از جراحی لابیاپلاستی وجود دارد به همین منظور می توان از طریق بعضی از اقدامات از بروز چنین مشکلی پیشگیری کرد برخی از این اقدامات به شرح زیر می باشد.

رژیم غذایی

پیروری از یک رژیم غذایی سالم

سیگار

عدم مصرف سیگار

فست فود

عدم مصرف غذاهای شور یا فست فود

کافئین

پرهیز از مصرف مواد غذایی حاوی کافئین

آیا انجام جراحی لابیاپلاستی منجر به کاهش میل جنسی می شود؟

یکی از سوالات شایع خانم ها از پزشک در مورد تاثیر لابیاپلاستی در میل جنسی است که باید اشاره کنیم در حالت کلی تاثیری را برروی میل جنسی نخواهد گذاشت و تنها برای زیبایی ناحیه تناسلی انجام می شود.
یکی از اندام های اصلی تحریک جنسی که شامل اعصاب حسی فراوان می باشد کلیتوریس نام دارد. آن دسته از بانوانی که به دلیل داشتن چین و چروک و پوست های اضافه در حین نزریکی تحریک پذیری کمی دارند از طریق جراحی لابیاپلاستی پوست های اضافه به طور کامل برداشته می شود در نتیجه کلیتوریس مشخص شده و به طبع تحریک پذیری نیز بیشتر می شود.
زمانی که لابیاها بزرگ باشند در نتیجه دخول نیز کمی سخت انجام می شود، که با انجام لابیاپلاستی و کوچک شدن لابیاها دخول راحتر می باشد علاوه بر آن این جراحی منجر به افزایش اعتماد به نفس افراد می شود.

آیا انجام جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره امکان پذیر است؟

بله، لابیاپلاستی در دختران باکره نیز امکان پذیر است. این جراحی بر روی لابیاها انجام می‌شود و هیچ ارتباطی با پرده بکارت ندارد. این جراحی برای تمامی زنان قابل انجام است، با این حال برای افراد مبتلا به بیماری تیروئید یا فشار خون بالا، انجام آن تا بهبودی کامل ممکن نیست.

تماس با دکتر سمامی

عوارض ناشی از جراحی لابیاپلاستی

لابیاپلاستی جزء آن دسته از روش های جراحی محسوب می شود که هیچ نوع عارضه ای را برای فرد به همراه ندارد ولی در مواقعی ممکن است این نوع جراحی نیز همانند سایر جراحی ها از عوارض های گوناگونی برخوردار باشد. از جمله خطرات و عوارض جراحی لابیاپلاستی به شرح زیر می باشد.
• ایجاد تورم
• بروز عفونت
• لخته شدن خون
• ایجاد زخم در بافت و …

خلاصه مطلب

در آخر می توانیم به عنوان خلاصه ای از مطالب بیان کنیم،  جراحی لابیاپلاستی  امروزه در بین بانوان بسیار شایع است و افراد زیادی خواهان انجام این جراحی شده اند، اما به دلیل  اهمیت بالای این جراحی لازم است تا حتما جراحی لابیاپلاستی توسط پزشک متخصص انجام شود پس برای افزایش رضایت بعد از عمل جراحی بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. دکتر فاطمه سمامی بهترین متخصص زنان در شمال تهران نیز می تواند خانم هایی که می خواهند این جراحی را انجام دهند راهنمایی نماید.

سوالات متداول شما در مورد جراحی لابیاپلاستی

دکتر فاطمه سمامی

راه های برقراری ارتباط با دکتر فاطمه سمامی

مطب نارمک: خیابان ثانی اول خیابان سمنگان ، پلاک ۱۲۰