جراحی زیبایی واژن

آنچه می خوانید...
 
 

با افزایش سن و زایمان های مکرر، واژن حالت اولیه خود را به مرور زمان از دست می دهد و رو به پیری و افتادگی می رود، خوشبختانه امروزه در حوزه علم پزشکی خصوصا زنان پیشرفت های قابل توجهی صورت گرفته است که می تواند هر گونه ناراحتی و اختلال را در این ناحیه درمان کند.  اگر ظاهر ناحیه تناسلی  شما هم سبب از بین رفتن اعتماد به نفس شما شده است بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید، چرا که دکتر فاطمه سمامی متخصص زنان در تهران در ادامه به بررسی روش های جراحی زیبایی واژن و انواع آن می پردازند.

انواع روش های جراحی زیبایی واژن

جراحی های زیبایی واژن از انواع مختلفی برخوردار می باشد از جمله متداول ترین روش های جراحی که امروزه بسیار پر کاربرد نیز است شامل موارد زیر می باشد.

جراحی لابیاپلاستی

 
 

جراحی لابیاپلاستی یکی دیگر از انواع  جراحی زیبایی واژن است که در صورت داشتن ظاهر نامناسب و نامتقارن در لابیا ها می تواند بسیار کمک کننده باشد. برای انجام این جراحی از بی حسی استفاده می شود همچنین باید گفت که جراحی زیبایی واژن (لابیاپلاستی) جزء جراحی های بسیار مهم و حساس محسوب می شود که لازم است حتما توسط بهترین جراح زیبایی زنان انجام شود.

 

روش های مختلف جراحی لابیاپلاستی

در زمان مراجعه به بهترین متخصص زنان روش های مختلفی را برای انجام جراحی لابیاپلاستی پیشنهاد می دهد که روش انجام آن با یکدیگر کاملا متفاوت است از جمله روش های انجام عمل لابیاپلاستی به شرح زیر می باشد:

 
 
لابیاپلاستی با لیزر

امروزه روز با پیشرفت های زیادی که علم پزشکی داشته اشت لیزر از کاربرد بسیار زیادی برخوردار می باشد، انجام لابیاپلاستی با لیزر با بی حسی موضعی انجام خواهد گرفت و هیچ نوع مشکل خاصی را برای بیمار ایجاد نخواهد کرد و از همه مهم تر نتایج بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت.

 
جراحی لابیاپلاستی

هستند خانم هایی که اندازه لایباهای آن ها بسیار بزرگ است با وجود چنین شرایطی انجام جراحی لایباپلاستی پیشنهاد می شود در این روش لازم است تا بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرد تا پزشک جراحی را انجام دهد.

 
لابیاپلاستی با RF

RF در واقع یک نوع لیزر حرارتی  رادیویی می باشد که می تواند درلابیاهای بزرگ برش ایجاد کرده و مشکل بزرگی آن ها را رفع کند. یکی از مزیت های های روش دوره نقاهت کوتاه و عدم داشتن برش و زخم می باشد.

لازم به ذکر است که در بیشتر موارد واژینوپلاستی و لابیاپلاستی همراه با هم انجام می شوند تا  بتواند نتایج بسیار درخشنده تری را داشته باشد. همچنین ممکن است سایر روش ها همچون  تقویت نقطهG، نهان سازی کلیتوریس، سفید کردن واژن و… نیز تجویز گردد.

جراحی واژینوپلاستی

بیشتر جراحی‌های زیبایی واژن با استفاده از بی‌حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می‌شود. زمانی که بانوان به مطب دکتر فاطمه سمامی مراجعه می‌کنند و درخواست بهترین روش زیبایی واژن را دارند، بسیاری از آنان سوال می‌کنند. در پاسخ به این سوالات، باید گفت که هیچ روش خاصی به عنوان بهترین روش برای جراحی زیبایی واژن معرفی نمی‌شود، زیرا انتخاب نوع جراحی بستگی به شرایط فرد مراجعه‌کننده دارد.

در جراحی واژینوپلاستی، یک برش کوچک در واژن انجام می‌شود و بخشی از دیواره خلفی واژن برداشته می‌شود، که این روند به سفت شدن عضلات در این ناحیه کمک می‌کند.

جراحی واژینوپلاستی نیاز به مراقبت‌های لازم بعد از جراحی دارد و لازم است تا فرد بر اساس توصیه متخصص زنان، مراقبت‌های لازم را در طول یک یا دو هفته داشته باشد.

 
 
 
 
 

همانطور که ابتدا اشاره شد، جراحی واژینوپلاستی ممکن است با استفاده از بی هوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام شود که می‌تواند تاثیر زیادی بر سفت شدن واژن داشته باشد. این نوع جراحی به سادگی انجام می‌شود و می‌توان از آن برای درمان مشکلات ساده‌ای استفاده کرد.

مدت زمان انجام جراحی واژینوپلاستی حدود 1 تا 2 ساعت است. پس از اتمام عمل، جراح برش‌های ایجاد شده را بخیه می‌کند. باید گفت که بخیه‌های استفاده شده در این نوع جراحی جذبی هستند و نیازی به برداشتن آنها بعد از جراحی وجود ندارد.

کاندایدای مناسب برای انجام جراحی واژینوپلاستی

در صورتی که خانمی از شرایط زیر برخوردار باشد می توان گفت که یکی از کاندایدای مناسب برای انجام جراحی واژینوپلاستی محسوب می شود ویژگی های این افراد به شرح زیر می باشد:

  • داشتن مشکل مادرزادی در رشد کانال واژن
  • خانم هایی که در رسیدن به ارگاسم دچار اختلال هستند.
  • خانم های که زایمان ها مکرر داشته اند.
  • خانم هایی که شریک جنسی زیاد داشته اند.
  • خانم هایی که واژن آن ها مکررا دچار عفونت می شود.
 
 
 

رضایتمندی بیمار عزیز از جراحی واژینوپلاستی

 

مراقبت های بعد از واژینوپلاستی

همانطور که می دانید انجام مراقبت های بعد از جراحی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و رعایت آن باعث شده تا نتیجه مطلوبی را از جراحی خود دریافت کنید. مراقبت های بعد از واژینوپلاستی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است از جمله مراقبت ها عبارتند از:

 
 
 
  • مصرف به موقع داروهای تجویز شده پزشک
  • نداشتن هیچ نوع رابطه جنسی حداقل به مدت 6 هفته بعد از جراحی
  • رعایت یک رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از یبوست
  • عدم رفتن به سونا به مدت 2 ماه بعد از جراحی
  • عدم انجام فعالیت ها و ورزش های سنگین بدنی
 
  • بهتر است تا 6 هفته بعد از جراحی سوارکاری و دویدن اجتناب کنید.
  • در صورت مشاهده کبودی یا تورم هیچ نگران نشوید چرا که بعد از گذشت چند هفته به طور کامل رفع می شود.
  • در روزهای ابتدایی برای تخلیه ادارا از سوند استفاده می شود.

جراحی پرینورافی

یکی دیگر از انواع جراحی های زیبایی واژن پرینورافی می باشد که برای انجام آن همانند سایر روش های جراحی زیبایی واژن از بی هوشی عمومی یا بی حسی موضعی استفاده می شود.

روند انجام جراحی نیز به این صورت است که ابتدا برشی در امتداد دیواره واژن و پرینه ایجاد می شود بعد از آن پوست واژن از بافت جدا می شود ولی باید این کار با دقت بالا انجام شود. بعد از ایجاد برش بافت ها اضافه و پوست شل برداشته و دیواره واژن را به یکدیگر نزدیک می کنند. در انتها محل برش خورده بخیه می شود.

عوامل ایجاد آسیب در پرینه

آسیب دیدیگی پرینه بر اثر عوامل مختلفی می باشد که عبارتند از:

 
 
 

زایمان: داشتن زایمان طبیعی می تواند یکی از عوامل ایجاد آسیب در پرینه باشد چرا که در بعضی از مواقع متخصص زنان برای اینکه بتواند نوزاد را خارج کند برشی را در ناحیه پرینه ایجاد می کند که در علم پزشکی به آن اپیزیوتومی می گویند. بعد از خارج کردن نوزاد محل برش خورده بخیه می شود.

 
 
 

بالارفتن سن: همانطور که می دانید با افزایش سن و رسیدن به سن یائسگی بدن دچار تغییراتی از جمله شل شدگی بافت واژن می شود، بروز چنین مشکلی منجر به ایجاد تاثیرات منفی در روابط جنسی می شود.

 
 
 

چاقی: داشتن چاقی بیش از اندازه باعث ایجاد فشار به پرینه خواهد شد ایجاد چنین مشکلی قدرت کشسانی را از بین می برد.

 
 
 

کاهش وزن: علاوه بر افزایش وزن نیز عضلات ناحیه واژن با کاهش وزن ممکن است دچار شل شدگی شوند که می تواند به طور دائمی نیز باشد.

مدت زمانی که برای انجام جراحی پرینورافی در نظر گرفته شده حدود 1 ساعت می باشد ولی اگر بیمار سایر جراحی های زیبایی واژن را همزمان با پرینورافی انجام دهد به طبع مدت زمان جراحی بیشتر خواهد شد علاوه بر آن رعایت مراقبت های بعد از جراحی از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار خواهد بود.

عوارض جراحی پرینورافی

هر نوع عمل جراحی علاوه بر مزایای بسیار زیادی که برخوردار است ممکن است عوارض و خطراتی را به همراه داشته باشد ولی اگر توسط بهترین متخصص زنان این جراحی انجام داده شود عوارض آن به نسبت کمتر خواهد شد از جمله عوارضی که بعد از جراحی پرینورافی ممکن است ایجاد شود عبارتند از:

 
 
  • ایجاد درد
  • بروز تورم و عفونت
  • خونریزی بیش از اندازه
  • بی حس شدن محل های برش خورده
  • آسیب دیدگی سایر اندام های مجاور مانند راست روده
  • ایجاد مشکلاتی در بی هوشی
 

انواع روش های غیر از جراحی برای زیبایی واژن

غیر از روش های جراحی که در ابتدا به آن اشاره شد از سایر روش های جوانسازی واژن نیز استفاده می شود که جراحی محسوب نمی شوند. از انواع این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 
 

تزریق چربی به واژن

یکی از روش های طبیعی جوانسازی واژن محسوب می شود که از چربی های بدن خود فرد برای تزریق استفاده می شود. انجام تزریق چربی به واژن طی دو تا سه مرحله انجام می شود. که بعد از انجام آن بخشی از این چربی جذب بدن می شود و مقداری دیگری از آن باقی خواهد ماند.

 

تاثیر تزریق چربی به واژن

یکی از متداول ترین روش های جوانسازی واژن تزریق چربی می باشد که لازم است تا حتما توسط بهترین متخصص زنان انجام داده شود از جمله کاربرد های متداول تزریق چربی به واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 
 

برطرف کردن افتادگی پوست ناحیه واژن

 

برطرف شدن چین و چروک های ناحیه لابیا

 

حجیم تر شدن اندازه لایباها

 
 

متناسب کردن تناسب بین دو سمت واژن

آمادگی های لازم قبل از تزریق چربی به واژن

قبل از اینکه تزریق چربی به واژن انجام داده شود پزشک رعایت نکاتی را قبل از جراحی به بیمار گوشزد می کند که نیاز است تا حتما رعایت شود تا دوران نقاهت کوتاه تری را بیمار داشته باشد از جمله اقدامات قبل از جراحی عبارتند از:

  • انجام آزمایشات
  • برطرف کردن هر نوع عفونتی در ناحیه واژن
  • عدم مصرف الکل و سیگار قبل از تزریق
  • مصرف آب کافی قبل از جراحی
  • رفع موهای زائد واژن
  • ناشنا بودن قبل از تزریق
  • عدم مصرف داروهای نظیر آسپرین، ایپوپروفن که منجر به رقیق شده خون می شوند.

نحوه تزریق چربی به واژن

به منظور تزریق چربی به واژن نیاز است تا ابتدا توسط متخصص زنان بیمار معاینه شود و بعد با توجه به نظر و تزریق چربی انجام داده شود. برای تزریق ابتدا با روش لیپوماتیک چربی از سایر اندام های بدن نظیر شکم، پهلو، ران و … چربی برداشته می شود و بعد بی حسی موضعی بیمار و ضد عفونی کردن محل تزریق انجام می شود.

ماندگاری تزریق چربی به واژن

به طور معمول ماندگاری این روش جوانسازی بین 6 ماه تا 1 سال می باشد ولی زمان گفته شده در تمامی افراد یکسان نیست چرا که ممکن است بدن بعضی از افراد خیلی سریع چربی تزریق شده را جذب می کنند پس ماندگاری آن نیز به طبع کمتر می شود.

تزریق ژل به واژن

یکی دیگر از روش های جوانسازی واژن که به درمان مشکلات ظاهری واژن بسیار کمک می کند تزریق ژل به واژن محسوب می شود. به منظور انجام تزریق ژل حتما می بایست به بهترین متخصص زنان مراجعه کرد چرا که اگر تزریق به درستی انجام داده نشود باعث شده تا فرد مجدد نیاز به تزریق داشته باشد.

دلایل نیاز به تزریق ژل به واژن

با گذشت زمان و بالارفتن سن لبه های خارجی واژن (لابیای بزرگ) حالت اولیه خود را از دست می دهند. زمانی که چنین مشکلی در اندام تناسلی خانم ها ایجاد می شود اعتماد به نفس آن ها در روابط جنسی به طبع کاهش می یابد. به همین خاطر متخصص زنان به منظور درمان تزریق چربی به واژن را توصیه می کند. از جمله دلایل مهم تزریق چربی به واژن شامل:

درمان چین و چروک های ناحیه تناسلی

درمان شلی و افتادگی واژن

رفع لاغری ناحیه تناسلی

تکنیک تزریق ژل به واژن

توجه داشته باشید که برای تزریق ژل به واژن حتما به یک متخصص زنان متخصص در شهر خود مراجعه کنید. اگر این روش جوانسازی واژن (تزریق ژل) به درستی انجام نشود، ممکن است مشکلات عدیده‌ای در واژن ایجاد شود. بنابراین، انجام این روش توسط یک متخصص زنان ماهر بسیار حیاتی است.

ناحیه تناسلی از چربی و عروق عصبی برخوردار است، بنابراین تزریق ژل باید به درستی انجام شود و ژل استفاده شده نیز باید معتبر باشد تا مشکلات احتمالی کاهش یابد.

نوع ژل مورد استفاده برای تزریق می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. بعضی از ژل‌ها علاوه بر حجم‌دهی واژن، در روشن‌کردن و جوانسازی واژن نیز نقش دارند که هر کدام از این امور بر روی هزینه تاثیر می‌گذارد.

مدت زمان تزریق ژل به ناحیه تناسلی بعد از بی‌حسی موضعی بیمار حدود 20 دقیقه است که نسبت به سایر روش‌های جوان‌سازی واژن بسیار کمتر است.

عفونت بعد از تزریق ژل به واژن

افرادی که قصد تزریق چربی به واژن را دارند، معمولاً از پزشک خود سوال می‌پرسند که آیا این تزریق ممکن است منجر به عفونت شود یا خیر؟

به این سوال پاسخ دهیم که در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی توسط متخصص زنان، احتمال ایجاد عفونت پس از تزریق چربی وجود دارد، زیرا برای تزریق چربی از یک ماده خارجی استفاده می‌شود و این ممکن است به عفونت منجر شود.

در صورت دچار شدن به عفونت شدید پس از تزریق، لازم است که برای درمان، برشی در ناحیه تناسلی انجام شود تا چربی تزریق شده از بدن حذف شود. پس از انجام این مراحل، متخصص زنان داروهایی مانند آنتی بیوتیک را به بیمار تجویز خواهد کرد تا از ایجاد آبسه جلوگیری شود، و مصرف این داروها باید به موقع انجام شود.

 
 
 
 

سفید کردن واژن

داشتن واژنی تیره در خانم ها یک مشکل محسوب شود که منجر به کم شدن اعتماد به نفس آن ها می شود. به منظور رفع تیرگی واژن از روش های مختلفی استفاده می شود که استفاده از هر کدام تاثیرات متفاوتی می تواند داشته باشد. با توجه به روش های مختلفی که برای سفید کردن واژن وجود دارد استفاده از لیزر می تواند تاثیرات به نسبت بهتری را داشته باشد چرا که نتایج آن را طی چند جلسه و در زمان کوتاهی می توان مشاهده کرد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص انجام جراحی های زیبایی واژن با اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

 
 
 
نام و نام خانوادگی
شماره تماس
پیام شما
 
ارسال
فرم با موفقیت ارسال شد!
هنگام ارسال فرم خطایی رخ داده است. لطفاً همه فیلدهای فرم را دوباره تأیید کنید.
 

سوالات متداول

نتیجه گیری

در نتیجه در آخر می توان گفت  اگر ظاهر ناحیه تناسلی شما هم سبب کاهش اعتماد به نفس و روابط زناشویی شما تاثیر می گذارد بهتر است با یک بهترین متخصص زنان مشورت کنید تا با انجام جراحی های زیبایی واژن یا حتی روش های غیر جراحی این مشکل خود را برطرف کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *