صفحه اصلی » بارداری و زایمان » بهترین متخصص زنان در شرق تهران

بهترین متخصص زنان در شرق تهران

آنچه می خوانید...
 
 
متخصص زنان و زایمان

 

 
 

پیدایش رشته زنان و زایمان

 

 

در سال 1297 برای اولین بار به دروس مدرسه مطب ایران رشته مامایی اضافه شد.

 
 
 

 

تاسیس مریضخانه ای به نام نسوان در سال 1300 انجام شد که بنیان گذار آن دکتر امیر اعلم بود که شروع به استخدام پزشکان خارجی در زمینه های مختلف مامایی و بیماری های زنان کرد.

 
 
 

 

اولین بیمارستان اختصاصی در شهریور ماه سال 1323 توسط دکتر جهانشاه صالح افتتاح و شروع جراحی های زنان و زایمان در سال 1330 در بیمارستان گوهرشاد بود و بعد به بیمارستان امام خمینی انتقال داده شد.

 
 
 

 

بعد از آن به ترتیب در سال های 1326 در تبریز، 1335 شیراز، 1347 اهواز، 1336 در مشهد بیمارستان هایی تاسیس شد.

 
 
 

 

در انتها آغاز تشکیل گروه های آموزشی بیماری های زنان و زایمان در سال 1342 بود.

 
 
 

 

 
 


دلایل نیاز بانوان به متخصص زنان

 

بانوان  به دلایل  مختلف نیازمند مراجعه به متخصص زنان خوب در تهران هستند،  که باید در دوره های مشخصی انجام شود، پس علاوه بر ملاک های انتخاب، باید به زمان های مراجعه هم توجه کرد. از جمله دلایل نیاز به متخصص زنان به شرح زیر می باشد:
درمان بیماری: گاهی بانوان به دلایلی همچون عفونت رحم، افتادگی مثانه، زگیل تناسلی و بسیاری موارد دیگر نیاز به مراجعه به متخصص زنان دارند. هر کدام از این بیماری ها ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شوند و در صورتی که درمان در مراحل اولیه  صورت نگیرد می تواند نتایج بسیار جبران ناپذیری از خود به جای بگذارد .
دوران بارداری: دوران بارداری یکی از دوران بسیار هم برای هر مادری است و  باید در این دوران توجهات لازم را داشته باشد. یک بارداری سالم و ایمن  تنها با  در نظر گرفتن نکات  سلامتی و ایمنی جنین  امکان پذیر است. متخصص زنان با آزمایشات و روش های تشخیصی از سلامت جنین مطمئن می شوند. لازم به ذکر است که در این دوران باید تعداد دفعات مراجعه به پزشک را افزایش دهید.
جراحی های زیبایی زنان: امروزه جراحی های زیبایی واژن  در میان بانوان بسیار  شایع می باشد. با کمک  جراحی زیبایی واژن اعم از لابیاپلاستی و … می توان بسیاری از مشکلات در بانوان را، که به دلایل ورود به دوران یائسگی، بارداری های متوالی  و… رخ داده است را برطرف کرد.
درمان ناباروری: درمان ناباروی نیز از دیگر دلایل مراجعه به متخصص زنان  است، که ممکن است بنا به دلایل مختلفی باشد. دکتر فاطمه سمامی بهترین متخصص زنان در شرق تهران هستند که در زمینه درمان ناباروری تجربه بسیار بالایی دارند.

 
 
مشاوره آنلاین دکتر سمامی
 
 

درمان بیماری زنان با مراجعه به بهترین متخصص زنان در شرق تهران

 


دستگاه تناسلی بانوان از حساسیت بسیار بالای برخوردار است که باتوجه به این موضوع ممکن است دچار بیماری های مختلفی شود، بروز این بیماری های ممکن است ارثی، عدم رعایت بهداشت فردی و … باشند. ما در این بخش از مقاله قصد داریم تا درخصوص انواع بیماری های زنان و همچنین علائم آن برای شما صحبت کنیم. در صورتی که شما هر کدام از این علائم را داشتید با مراجعه به پزشک متخصص راه درمانی آن را پیش بگیرید چرا که درمان به موقع از وارد شدن بیماری به مرحله جدید تر جلوگیری می کند.

 
 
التهاب دهانه رحم

التهاب دهانه رحم

یکی از علل شایعی که ممکن است منجر به التهاب دهانه رحم شود، عفونت است. احتمالاً سوالی که در ذهن شما ایجاد می‌شود این است که چرا این عفونت ایجاد می‌شود؟ به این سوال می‌توان گفت که فعالیت‌های جنسی ممکن است یکی از عوامل ایجاد عفونت باشد. این بیماری ممکن است به صورت حاد باشد و علائم آن ناگهانی ظاهر می‌شود.

عفونت‌های حاد دهانه رحم ناشی از عفونت‌های آمیزشی مانند تریکوموناس، انسداد مجاری تناسلی (HPV)، تبخال تناسلی، کلامیدیا و سوزاک است. علائم التهاب دهانه رحم شامل خونریزی غیرطبیعی از واژن، درد در ناحیه واژن، درد کمر، فشار در لگن، و ترشحات دائمی از واژن با رنگ‌های سفید و خاکستری و بوی نامطبوع می‌باشد.

اگر هر یک از این علائم را تجربه می‌کنید، حتماً به بهترین متخصص زنان در منطقه خود مراجعه کنید، زیرا نادیده گرفتن این عارضه ممکن است عوارض جدی را به دنبال داشته باشد. بنابراین، برای جلوگیری از التهاب دهانه رحم، از آمیزش جنسی اجتناب کنید و حتماً از استفاده از کاندوم برای جلوگیری از انتقال بیماری استفاده کنید.

 
 
 
 
زگیل تناسلی

زگیل تناسلی

این بیماری یکی از متداول ترین عفونت های مقاربتی محسوب می شود و معمولا تمامی افراد در برحه ای از زندگی به ویروس پاپیلومای انسانی که منجر به ایجاد زگیل تناسلی می شود مبتلا شده اند. از لحاظ ظاهری این ویروس همانند برجستگی های گوشتی می باشد که بسیار ریز هستند که با چشم مسلح قابل مشاهده است.

ممکن است سویه های ویروس پاپیلومای انسانی منجر به ایجاد زگیل تناسلی و گاهی منجر به ایجاد سرطان شود. به منظور پیشگیری از این ویروس واکسن هایی نیز وجود دارد که بسیار کمک کننده هستند. محل رشد این ویروس در خانم ها روی مجرا، کانال مقعد، دهانه رحم، دیواره واژن، مابین دستگاه تناسلی خارجی و مقعد می باشد. از جمله علائم بیماری زگیل تناسلی می توان به ایجاد خارش، داشتن خونریزی همراه با مقاربت، مشاهده توده هایی در دستگاه تناسلی که از رنگ قهوه ای و صورتی اشاره کرد.

 
 
 
 
تبخال تناسلی

تبخال تناسلی

این بیماری از طریق ویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می شود که یکی از شایع ترین عفونت های جنسی محسوب می شود. این بیماری می تواند در روز های ابتدایی کاملا نهان باقی بماند و بعد از گذشت چند سال فعال شود. علائم این بیماری در بین افراد کاملا متفاوت است یعنی ممکن است در برخی به همراه درد و خارش یا در بعضی از افراد هیچ نوع نشانه ای نداشته باشد.

شاید بپرسید ویروس تبخال تناسلی زنان مسری است؟ بله حتی اگر به هیچ عنوان نتوان زخم ها را مشاهده کرد جزء بیماری های مسری محسوب می شود. هیچ نوع درمان قطعی برای این عفونت وجود ندارد تنها با مصرف برخی از دارو ها می توان تا حد زیادی علائم بیماری و همچنین امکان ابتلا آن به دیگران را کاهش داد. علاوه بر مصرف داروهایی که پزشک متخصص تجویز می کند استفاده از کاندوم در زمان مقاربت جنسی از شیوع عفونت جلوگیری می کند.

 
 
 
 
فیبروم رحم

فیبروم رحم

این بیماری به هیچ عنوان سرطانی نیست و در دوران باروری فرد ظاهر می شود. فیبروم رحم را با نام های دیگری چون میوماس نیز می شناسند. ممکن است بیماری به هیچ عنوان با چشم قابل مشاهده نباشد ولی در مقابل می تواند به اندازه ای بزرگ باشد که تمام قسمت رحم را پر کند.

بسیاری از افراد هستند که مبتلا به این بیماری شده اند ولی هیچ نوع علائم و نشانه ای را تجربه نکرده اند ولی در مقابل هستند افرادی که علائمی چون خونریزی بیش از اندازه در دوران قاعدگی، وجود درد در ناحیه لگن، یبوست، بروز درد کمر و پاها، طولانی بودن دوران قاعدگی یعنی بیشتر از یک هفته، تکرر ادرار، بروز مشکلاتی در تخلیه مثانه را داشته اند. به منظور تشخیص این بیماری ابتدا بعد از معاینه کامل کف لگن سونوگرافی برای تشخیص دقیق تر تجویز می شود.

 
 
 
 
سندروم تخمدان پلی کیستیک

سندروم تخمدان پلی کیستیک

یکی از بیماری هایی که در بانوان در سنین باروری بسیار شایع است سندروم تخمدان پلی کیستیک محسوب می شود. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند طول دوره قاعدگی بیشتری به نسبت سایر افراد دارند، به دلیل اینکه تخمدان ها کیست های زیادی از مایعات را ایجاد می کنند و تولید تخمک گذاری به شکل منظم انجام نمی شود.

پزشکان علت اصلی بروز این بیماری را هنوز تشخیص نداده اند، از جمله علائم این سندورم می توان به نامنظم بودن دوران قاعدگی، تولید اضافی آندروژن و رشد موهای زائد در صورت و بدن اشاره کرد. بروز علائم گفته شده در دوران بلوغ با نزدیک شدن به اولین قاعدگی می باشد. این بیماری حتما می بایست به موقع تشخیص داده شود چرا که ابتلا به بیماری هایی چون دیابت نوع 2 و مشکلات قلبی را تا حد امکان کاهش می دهد.

 
 
 
 
سیستیت بینابینی

سیستیت بینابینی

یکی از بیماری‌های شایع در زنان میانسال، بیماری سیستیت بینابینی است که به عنوان یک بیماری مزمن شناخته می‌شود و باعث بروز درد در ناحیه لگن، مثانه و فشار در مثانه می‌شود. وقتی که ادرار در مثانه، که یک عضو توخالی و عضلانی است، جمع می‌شود و مثانه پر می‌شود، سیگنالی به مغز ارسال می‌شود تا ادرار دفع شود.

افراد مبتلا به بیماری سیستیت بینابینی، سیگنال‌هایی که به مغز می‌رسد با یکدیگر ترکیب می‌شوند و به همین دلیل فرد مبتلا به طور متناوب نیاز به تخلیه ادرار در حجم کم دارد. کیفیت زندگی افراد مبتلا به این بیماری به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

علائم شایع این بیماری شامل درد در حین رابطه جنسی، درد در ناحیه لگن، واژن یا مقعد، درد‌های لگنی مزمن و تیاز به دفع سریع ادرار می‌باشد. البته باید توجه داشت که این علائم ممکن است در همه افراد یکسان نباشد.

 
 
 
 
آندومتریوز

آندومتریوز

یکی از اختلالات بسیار دردناک محسوب می شود که محل رشد آن در خارج رحم می باشد. بیماری آندومتریوز بخش های مختلفی چون تخمدان ها، لوله های رحمی، بافت لگن را تحت تاثیر قرار می دهد ولی گسترش بیماری آندومتریوز بسیار کم و به ندرت می باشد.

علائم این بیماری معمولا همراه با درد لگن است که در دوران قاعدگی بسیار بیشتر می شود. از دیگر علائم رایج بیماری آندومتریوز می توان به داشتن درد در زمان مقاربت، ناباروری، درد در دفع ادرار، خونریزی بیش از حد در دوران قاعدگی اشاره کرد. افرادی که مبتلا به این بیماری هستند ممکن است علائمی چون خستگی، اسهال، یبوست، حالت تهوع و نفخ را در طول دوره قاعدگی داشت باشند. درد حاصل از این بیماری در تمامی افراد یکسان نیست بلکه ممکن است در بعضی از افراد بسیار شدید و در بعضی خفیف باشد.

 
 

مراجعه به متخصص زنان در شرق تهران

 

بانوان در هر دره ای از زندگی چه جوانی و چه در میانسالی ممکن است ناحیه تناسلی آن ها ممکن است دچار مشکلاتی شود بهترین روش درمانی از نظر بهترین متخصص زنان در شرق تهران انجام انواع جراحی های زیبایی زنان می باشد که در ادامه بیشتر در مورد هر کدام از این جراحی ها صحبت خواهیم کرد.

 
 

پرینورافی

افزایش سن، چاقی، داشتن رابطه جنسی یبوست، زایمان های طبیعی در بانوان  می تواند منجر به افتادگی رحم شود، که جراحی پرینورافی بهترین راه درمان محسوب می شود، هدف از انجام جراحی پرینورافی تنگ کردن و همچنین ترمیم واژن می باشد. نحوه انجام این جراحی به این شکل است که ابتدا جراح بیمار را تحت بیهوشی کامل یا بیحسی قرار می دهد و بعد 1 تا 2 سانت از مدخل ورودی واژن را تنگ کند.

بعد از انجام جراحی حتما به این نکته توجه داشته باشید که برای مدت زمان کوتاهی مثلا 6 هفته از داشتن رابطه جنسی اجتناب کنید. انجام مراقبت های بعد از جراحی پرینورافی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که روند بهبودی را تسریع می بخشد. برخی از این مراقبت ها عبارتند از: مصرف به موقع داروهای تجویز شده پزشک، خشک و تمیز نگه داشتن محل جراحی، مصرف آب و مواد حاوی فیبر به منظور جلوگیری از یبوست، عدم انجام فعالیت های سنگین و … می باشد.

 

سفید کردن واژن

هدف از سفید کردن واژن رفع تیرگی ناحیه تناسلی می باشد که منجر به افزایش میل جنسی در افراد می شود. شاید این سوال را بپرسید که پوست واژن بر اساس چه دلایلی ممکن است تیره شود؟ در جواب می توان گفت عواملی چون ژنتیک، پوشیدن لباس های تنگ، بارداری، داشتن رابطه جنسی متعدد، مشکلات هورمونی، عدم رعایت بهداشت، استفاده بیش از اندازه از تیغ و ژیلت، خشک نکردن واژن و مرطوب بودن آن و … رخ می دهد.

به منظور درمان از روش های مختلفی چون کرم های موضعی و لیزر به منظور سفید کردن واژن استفاده می شود. درمان با کرم های موضعی زمانی که تیرگی ناحیه تناسلی زیاد نباشد استفاده می شود که ممکن است همراه با عوارض پوستی باشد. سفید کردن واژن با لیزر یکی از مطمئن ترین راه ها برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی می باشد و منجر به جوانسازی و طراوت پوست این ناحیه می شود.

 
 

جراحی لابیاپلاستی

زمانی که لب های خارجی لابیا ها بزرگ باشد به منظور کوچک کردن آن و همچنین تغییر شکل از جراحی لابیاپلاستی استفاده می شود. بزرگ بودن لابیا ها در بانوان ممکن است بر اساس دلایلی مختلفی ایجاد شود یعنی فرد از همان بدو تولد دارای لابیاهای بزرگ باشند همچنین انجام زایمان های متعدد و بالارفتن سن بانوان نیز منجر به بزرگ شدن اندازه لابیاها می شود.

زمانی که لبه های واژن بزرگ باشند منجر به کاهش اعتماد به نفس افراد و همچنین خجالت کشیدن در زمان داشتن رابطه جنسی شود. برای رفع این مشکل از جراحی لابیاپلاستی استفاده می شود که منجر به کوچک شدن لابیاها و همچنین جوانسازی واژن می شود.

 

 

واژینوپلاستی

بالا رفتن سن در بانوان یا انجام زایمان های مکرر می تواند منجر به افتادگی کف لگن شود، این موضوع مشکلاتی در بانوان ایجاد می کند که به منظور درمان می بایست جراحی واژینوپلاستی را انجام داد در این جراحی عضلات کف لگن قدرت اولیه خود را به دست می آورند همچنین منجر به افزایش میل جنسی در زمان مقاربت می شود.

در این جراحی عضلات کف لگن به یک دیگر نزدیک می شوند تا افتادگی آن برطرف شود. مدت زمان انجام عمل واژینوپلاستی حدودا یک تا دو ساعت می باشد. در صوریت که قصد انجام جراحی لابیاپلاستی را داشته باشید امکان جراحی همزمان با واژینوپلاستی وجود دارد، انجام همزمان این دو جراحی هزینه عمل را تاحدودی زیادی کاهش می دهد.

 
 
 
Speaker

 

 
 

مراجعه به متخصص زنان شرق تهران جهت زایمان

یکی از اصلی‌ترین مسائلی که زنان در دوران بارداری به آن توجه دارند و اهمیت زیادی برای آن قائل هستند، نوع زایمان آنها است. احتمالاً یکی از نگرانی‌های شما در این دوره این است که آیا زایمان طبیعی بهتر است یا سزارین؟ و کدام یک از این روش‌ها سلامت مادر و نوزاد را تضمین می‌کند؟ در واقع هر یک از این نوع زایمان‌ها ویژگی‌های خاصی دارند و نوع زایمان متناسب با شرایط جسمی مادر و فرزند توسط پزشک تعیین می‌شود.

زایمان سزارین

در زایمان سزارین، نوزاد از رحم مادر از طریق ایجاد برش در شکم مادر خارج می‌شود. در این نوع زایمان، به دلیل بیهوشی کامل مادر، امکان آغوش کشیدن و شیر دادن نوزاد وجود ندارد. همچنین، به دلیل برش انجام شده زیر شکم، مدت بستری شدن مادر طولانی‌تر است و درد زایمان سزارین بسیار بیشتر از زایمان طبیعی است. بنابراین، پس از زایمان، رعایت مراقبت‌های بعد از زایمان برای بازگشت مادر به حالت اولیه الزامی است.

زایمان طبیعی

ممکن است بسیار های خانم های باردار با شنیدن زایمان طبیعی دچار ترس و دلهره شوند، ولی جای هیچ نگرانی وجود ندارد چرا که این نوع زایمان زمانی که سیر طبیعی خود را طی کرده باشد درد کمتری را به همراه دارد. همچنین زمانی که مادر از طریقه زایمان خود آگاهی داشته باشد و بتواند شرایط را مدیریت کند زایمان برای او بسیار لذت بخش می شود.

در زایمان طبیعی به هیچ عنوان به سیستم بدنی دست زده نمی شود و خروج نوزاد از طریق کانال طبیعی انجام می شود. مهم ترین مزیت این نوع زایمان این است که درد تنها در حین زایمان است و بعد از خارج شدن نوزاد مادر به حالت اولیه خود برمی گردد.

برای اینکه زایمان به خوبی پیش برود توصیه می شود مادران در طول دوره بارداری ورزش های بعد از زایمان طبیعی، تغذیه صحیح داشته باشند تا روند زایمان به درستی انجام شود.

حالا شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که زایمان طبیعی بهتر است یا سزارین؟ انتخاب نوع زایمان کاملا بستگی به نظر متخصص زنان و زایمان و همچنین شرایط مادر دارد به صحبت های دکتر فاطمه سمامی در این باره گوش دهید.

 
 
 
Speaker
 
 

مسئولیت های بهترین متخصص زنان در شرق تهران

 

یک متخصص زنان و زایمان در زمینه بهداشت زنان، باروری و مراقبت های مربوط به آن ها تخصص دارد. زمانی که شما با توجه به مشکلی دارید به یک متخصص مراجعه می کنید ابتدا پزشک بیمار را معاینه و بعد از تخشیص شروع به درمان آن بیماری می کند. از جمله مسئولیت هایی که بهترین متخصص زنان و زایمان در شرق تهران دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد.
• انجام معاینه و همچنین چکاب سالانه به منظور تشخیص بیماری های مربوط به زنان
• نگهداری اطلاعات مربوط به بیماران
• مشاوره به مراجعه کننده های خود به عنوان مثال آیا آن ها امکان بارداری دارند یا خیر
• درمان مشکلات ناباروری بیماران با بهترین روش های روز دنیا
• تاکید به انجام برخی از مراقبت ها در زمان بارداری به بیماران
• تجویز انجام برخی از آزمایش ها روی بیمار به عنوان مثال تست پاپ اسمیر، تست STD، آزماش خون در نهایت توضیح نتایج آزمایش به بیمار و انتخاب بهترین گزینه درمانی مناسب برای بیمار
• توضیح کامل در خصوص رعایت نکات بهداشتی لازم در خصوص باروری و همچنین جلوگیری از ایجاد هر نوع بیماری
• انجام جراحی های مربوط به دستگاه تناسلی بانوان مانند جراحی لابیاپلاستی، جراحی تنگ کردن واژن، سفید کردن واژن و ….
• انجام زایمان های سزارین و همچنین طبیعی
• برخورد مناسب با مراجعه کننده ها
• داشتن تجربه و حرفه ای بودن در انجام عمل های جراحی
• سلامتی بیمار به نسبت مسائل مادی از اهمیت بالایی برای پزشم برخوردار باشد.
• حق ویزیت منصفانه ای را از مراجعه کننده های خود دریافت کند.
• با مراجعین خود بسیار دلسوز، مهربان و بسیار مسئولیت پذیر باشد.

راه های ارتباط با دکتر فاطمه سمامی بهترین متخصص زنان در شرق تهران

 
 

مطب نارمک: تهران، نارمک ، خیابان ثانی اول خیابان سمنگان ، پلاک ۱۲۰

شماره تماس: ۰۲۱۷۷۸۳۹۴۶۳

روزهای یکشنبه بعد از ظهر؛ از ساعت ۱۵ الی ۱۹- روزهای پنج شنبه صبح؛ از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۱ ( با تعیین وقت قبلی )


مطب اندرزگو: فرمانیه، بلوار اندرزگو ،قیطریه، خیابان سلیمانی غربی (حکمت) نبش چهاراه اسدی، خیابان کریمی پلاک ۱۵۳ طبقه۲ واحد۵

شماره تماس: ۰۹۹۰۱۴۱۴۲۴۸

روزهای زوج (شنبه و چهارشنبه) از ساعت ۱۵ الی ۱۹ دوشنبه فقط صبح از ساعت ١٠ تا ١٣

 

 
دکتر فاطمه سمامی
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
 
 
 

نتیجه گیری

خانم ها در هر برحه ای از زندگی خوب بنا به دلایل مختلفی چون بارداری، عدم ناباروری، بیماری و … به متخصص زنان و زایمان مراجعه می کنند تا بتواند مشکلات خود را برطرف کنند، به همین دلیل انتخاب یک متخصص زنان و زایمان خوب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پس به همین دلیل نباید تصمیم اشتباه یا عجولانه گرفت. پس در زمان انتخاب بهترین متخصص زنان و زایمان به خوبی تحقیق کنید تا به دچار مشکل نشوید.

4 پاسخ

    1. بستگی به میزان تیرگی واژن دارد. هر چقدر پوست تیره تر باشد نیاز به تعداد جلسات بیشتری دارد.

    1. خانم های بارداری در دوران بارداری بهتر است از این ویتامین c استفاده نکنند چرا که می تواند منجر به زایمان زودرس شود. بنابراین مصرف میوه و سبزیجات در این دوران اهمیت بسیار بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *