انواع جراحی های زنان

آنچه می خوانید...

آیا یک متخصص زنان به شما توصیه کرده است که برای درمان مشکل خود باید جراحی زنان انجام دهید؟ هر ساله میلیون‌ها نفر مانند شما باید بر تردید خود غلبه کرده و طبق توصیه پزشک متخصص یکی از عمل‌های تشخیصی و یا جراحی زنان را انجام دهند.  ما در این مقاله می خواهیم تا تنها در مورد انواع جراحی زنان صحبت کنیم پس اگر با هریک از این روش های جراحی آشنا نیستید می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

انواع جراحی زنان

انواع جراحی های زنان

جراحی های زنان در واقع به دو دسته کلی یعنی گروه درمانی و زیبایی تقسیم بدنی می شود که به طور مختصر در مورد هریک از آن ها صحبت خواهیم کرد.

جراحی های درمانی

از انواع جراحی های درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هیستروسکوپی

هیستروسکوپی در واقع یک روش تشخیصی برای بررسی چسبندگی های داخلی رحم، پولیپ و یا فیبروم رحم است که متخصص زنان از ابزاری به نام تلسکوپ برای مشاهده رحم استفاده می کند. برای وارد شدن این ابراز به رحم لازم است تا بیمار تحت بی هوشی عمومی قرار بگیرد.

هیسترکتومی

موقعیت رحم در محوطه لگن قرار دارد و در برخی موارد، به دلیل وضعیت فرد، احتمالاً نیاز به برداشتن آن وجود دارد. این عمل اغلب از طریق جراحی هیسترکتومی انجام می‌شود. ارزش ذکر دارد که این نوع جراحی می‌تواند برای درمان عفونت‌ها و انواع سرطان‌ها نیز موثر باشد.

کورتاژ تشخیصی

استفاده از این روش معمولاً برای مشکلات مربوط به رحم مانند خونریزی‌های غیرطبیعی و سقط جنین است.

لاپاراسکوپی

لاپاراسکوپی برای تشخیص و درمان انواع بیماری‌های ناحیه لگن، شکم و رحم استفاده می‌شود و ممکن است برای نمونه‌برداری از بافت نیز به کار رود. این روش از یک دوربین ویدیویی کوچک تشکیل شده است که تصاویر را بر روی مانیتور ارسال می‌کند. به طور کلی، این روش به عنوان یک جراحی کم تهاجمی شناخته می‌شود زیرا نیازی به جراحی باز ندارد.

جراحی کیست تخمدان

تخمدان‌ها به عنوان یکی از اجزای حیاتی در سیستم تولید مثل زنان محسوب می‌شوند و در دو طرف رحم قرار دارند. وظیفه اصلی تخمدان‌ها تولید هورمون‌های استروژن و پروژسترون است.

گاهی اوقات، در تخمدان‌ها ممکن است کیست‌های کوچک حاوی مایع ایجاد شود که به آن‌ها کیست تخمدان گفته می‌شود. این کیست‌ها انواع مختلفی دارند و برای درمان آنها حتماً باید به یک متخصص زنان خوب مراجعه کرد.

جراحی فیبروم رحم

فیبروم رحم نوعی توده در دوران رحم است که غیرسرطانی و خطرناک نیست. این توده معمولاً در دوران بارداری ایجاد می‌شود و با گذشت زمان، در دوران یائسگی کوچک‌تر می‌شود. اگر این توده‌ها با گذشت زمان از بین نرفتند، باید اقدامات درمانی مناسب انجام شود که شامل درمان دارویی و یا جراحی می‌شود.

جراحی زیبایی زنان

در واقع جراحی زیبایی زنان بسیار گسترده می باشد که از انواع مختلف آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لابیاپلاستی

یکی از اهداف مهم لابیاپلاستی کوچک کردن لابیاها و زیبایی دستگاه تناسلی می باشد. لابیاپلاستی به دو طریق یعنی لابیاپلاستی با لیزر و جراحی انجام داده می شود که پزشک با توجه به شرایط بیمار یکی از آن ها را انتخاب می کند. توجه داشته باشید که امکان انجام جراحی همزمان لابیاپلاستی و تنگی واژن نیز وجود دارد.

پرینورافی

افتادگی و شلی واژن در واقع به دنبال بالا رفتن سن و تجربه زایمان‌های متعدد اتفاق می‌افتد. این مشکل می‌تواند منجر به مشکلات جنسی مانند عدم رسیدن به ارگاسم در زمان رابطه جنسی شود. جراحی پرینورافی می‌تواند برای درمان این نوع افتادگی مفید باشد.

کلیتوریس یا هودکتومی

کلیتوریس به برآمدگی‌های کوچک میان لبه‌های داخلی دهانه واژن گفته می‌شود. هدف از انجام این جراحی زیبایی، رفع مشکلات مادرزادی این ناحیه، افزایش میل جنسی و ایجاد ظاهری زیبا‌تر در ناحیه تناسلی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این جراحی می‌توانید به مقاله جراحی زیبایی کلیتوریس در سایت دکتر فاطمه سمامی مراجعه کنید.

خلاصه مطلب

همانطور که خواندید، جراحی‌های زنان دارای دو نوع درمانی و زیبایی هستند و هر یک از آن‌ها شامل انواع مختلفی است که به طور مختصر در این مقاله به آن‌ها اشاره شد. در صورت نیاز به انجام هر یک از این جراحی‌ها، می‌توانید برای مشاوره و اطمینان از اینکه آیا شما برای انجام عمل مناسب هستید، به مطب دکتر فاطمه سمامی، بهترین جراح و متخصص زنان در تهران مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *