صفحه اصلی » بارداری و زایمان » زایمان طبیعی بدون درد (اپیدورال): مزایا، عوارض و هزینه

زایمان طبیعی بدون درد (اپیدورال): مزایا، عوارض و هزینه

آنچه می خوانید...

زایمان طبیعی بدون درد

یکی از شدیدترین دردهایی که خانم ها تجربه می کنند درد زایمان می باشد . به همین دلیل خانم ها از انجام زایمان طبیعی هراس دارند .از این رو خانم ها به زایمان سزارین رو آورده اند تا درد کمتری را تحمل کنند . از آنجائیکه زایمان سزارین امکان عوارضی نظیر عفونت وجود دارد رو های جدیدی برای از بین بردن درد در حین زایمان طبیعی ایجاد شد .در ادامه به جدیدترین و بهترین روش زایمان طبیعی بدون درد می پردازیم.

چرا زایمان طبیعی را انتخاب کنیم ؟

در سال 1853، برای زایمان هشتم ملکه ویکتوریا از گاز کلروفرم برای کاهش درد استفاده شد، که این اولین بار در تاریخ بود. در آن زمان، از روش‌هایی مانند تقویت روحیه و هیپنوتیزم نیز برای تسهیل زایمان استفاده می‌شد. زایمان طبیعی، که یک فرآیند فیزیولوژیک است و در سایر جانداران نیز وجود دارد، کمترین عوارض برای مادر و نوزاد دارد. در سال‌های اخیر، روش‌هایی توسعه یافته‌اند که باعث کاهش درد در زمان زایمان طبیعی شده و این فرآیند فیزیولوژیک با کمترین درد همراه باشد.

عکس-زایمان-طبیعی-بدون-درد
عکس-زایمان-طبیعی-بدون-درد

مشاوره قبل از انجام زایمان طبیعی بدون درد

امروزه قبل از انجام زایمان با خانم باردار درباره روش های زایمان طبیعی بدون درد مشاوره کرده و روش مناسبی را انتخاب می کنند. آموزش های قبل از بارداری و همکاری خود مادر یکی از روش های تسکین درد در حین زایمان است .

روش های زایمان طبیعی بدون درد

برای انجام زایمان طبیعی بدون درد، روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از گاز اکسید نیتروژن، که به نام گاز اتانوکس نیز شناخته می‌شود. این گاز بی بو، بی رنگ و بی خطر است و باعث کاهش دردهای انقباضی مراحل پیشرفت زایمانی می‌شود. استفاده از این گاز به صورت مناسب و تحت نظر متخصص بیهوشی و متخصص زنان انجام می‌شود و اثر سوئی بر مادر و جنین ندارد. علاوه بر این، می‌توان از روش تزریق دارو از طریق سوزن در قسمت‌های نخاعی و کنار نخاعی به نام اپیدورال استفاده کرد که بهترین تأثیر و کمترین درد را دارد. از دیگر روش‌های کمتر پیشنهادی استفاده از داروهای تزریقی وریدی است، زیرا این روش به دلیل اثراتی مانند خواب آلودگی بر جنین کمتر مورد توصیه قرار می‌گیرد.

دکتر فاطمه سمامی متخصص زنان و زایمان دارای تجربه و مهارت لازم در زمینه بیماری زنان، نازایی و لاپاراسکوپی هستند شما می توانید جهت مشاوره با شماره های

۰۹۹۰۱۴۱۴۲۴۸

۲۲۶۸۳۸۱۸

۲۲۶۸۳۹۱۹

تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در پیج اینستاگرام دنبال نمایید.

نحوه انجام زایمان طبیعی بدون درد با روش اپیدورال

زایمان طبیعی بدون درد با استفاده از اپیدورال (بی حسی نخاعی) و تزریق داروی ضد درد از طریق لوله نازک به نخاع مادر انجام می‌شود. این نوع بی حسی، درد قسمت تحتانی بدن را برطرف می‌کند و بدون تداخل با مراحل طبیعی زایمان برای بیمار انجام می‌شود. به عبارت دیگر، زمانی که نوزاد از کانال زایمان عبور می‌کند و از بدن مادر خارج می‌شود، همچنان زمان طولانی نمی‌برد.

فواید زایمان طبیعی با روش اپیدورال

فواید زایمان طبیعی با استفاده از اپیدورال شامل بی درد بودن زایمان و کمتر بودن خطر برای مادر و جنین است.

یک پاسخ

  1. سلام خسته نباشید
    آیا مادران چاق هم میتونن از این روش استفاده کنن؟چون رانهای من چاق هستند و بهم گفتن که زایمان طبیعی برام خیلی سخته
    آیا این روش خوب هست برای افرادی که وزنشون بالاست؟
    ممنونم از پاسخگوییتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *