صفحه اصلی » خدمات زیبایی و جوانسازی زنان » علت انجام لابیاپلاستی بعد از زایمان

علت انجام لابیاپلاستی بعد از زایمان

آنچه می خوانید...
 
بیشتر جراحان زیبایی زنان به افرادی که تمایل به انجام عمل زیبایی بر روی لابیاها دارند، توصیه می‌کنند که به دلیل خطر خونریزی واژینال پس از زایمان، بهتر است این جراحی‌ها به طور همزمان با زایمان انجام نشود. این امر ممکن است برای مادر عوارضی به همراه داشته باشد. زیرا در این دوره، خطر عفونت جراحی افزایش می‌یابد و همچنین احتمال جوش خوردن بخیه‌ها کاهش می‌یابد. همچنین، در زمان زایمان طبیعی، ناحیه تناسلی و لابیاها ممکن است شکل و فرم واقعی خود را از دست داده باشند و نیاز به زمان برای بازگشت به فرم قبلی داشته باشند. همچنین، با گذشت زمان و پس از زایمان، تیرگی‌های این ناحیه بهبود می‌یابد و در بسیاری از موارد، تورم و افتادگی ناحیه تناسلی کاهش می‌یابد.
انجام جراحی لابیاپلاستی بعد از زایمان

به همین دلیل، بهترین جراح لابیاپلاستی در تهران توصیه می‌کند که اعمال جراحی‌های زیبایی واژن مانند لابیاپلاستی، پرینورافی، و جراحی افتادگی همزمان با زایمان (طبیعی و سزارین) انجام نشود. بیمار باید به مدت زمان کافی فرصت داده شود تا ناحیه تناسلی و واژن به شکل طبیعی و قبلی خود بازگردد. برای انجام جراحی‌های ناحیه واژینال، بهتر است بین 6 هفته تا 6 ماه از زایمان گذشته باشد.

اگرچه امکان انجام لابیاپلاستی بین یک تا دو ماه بعد از زایمان وجود دارد، اما اعمال جراحی‌های مانند افتادگی و پارگی بهتر است بعد از گذشت 6 ماه از زمان زایمان انجام شود.

به طور کلی، بهتر است که این جراحی‌ها به طور همزمان انجام نشوند. زیرا مادر باید پس از زایمان با فراغ بال و با ذهنی آرام و راحت از نوزاد خود مراقبت کند و پس از مدتی به اقدام به این جراحی‌ها بپردازد.

 
 
 
 

آیا زایمان های بعدی برروی نتیجه لابیاپلاستی تاثیر می گذارد؟

در جواب این سوال باید گفت که اگر جراحی لابیاپلاستی در همان سن بلوغ یعنی 18 سالگی به بالا انجام داده شود باعث شده تا نتایج بسیار ماندگاری را برای فرد به همراه داشته باشد که بعد از زایمان نیز نتیجه آن هیچ تغییری نکند.

ولی باید گفت که در طول دوران بارداری لابیاها به دلیل تغییرات هورمونی کمی متورم می شوند  ولی جای هیچ نوع نگرانی نیست چرا که بعد از زایمان حجم و فرم لابیا به حالت اولیه خود باز می گردد بنابراین نیاز نیست که شما انجام جراحی لابیاپلاستی را به بعد از زایمان خود موکول کنید.

آیا لابیاپلاستی را بعد از زایمان سزارین می توان انجام داد؟

بعضی افراد ممکن است از اندازه یا شکل ظاهری لابیاهای خود ناراضی باشند و این موضوع ممکن است باعث شود که در زمان مراجعه به پزشک زنان، سوالی درباره امکان انجام جراحی زیبایی واژن در حین زایمان سزارین مطرح کنند.

باید توجه داشت که انجام جراحی لابیاپلاستی در حین زایمان سزارین به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود به دلیل دلایل زیر:

  1. خطرات خونریزی
  2. عوارض جراحی لابیاپلاستی
  3. تداخل با مراقبت‌های پسازایمان
  4. عدم رضایت بعد از عمل

حتی در صورت انجام زایمان سزارین، انجام جراحی لابیاپلاستی توصیه نمی‌شود زیرا با ایجاد برش در لابیا، خطر خونریزی افزایش می‌یابد. همچنین، زمان زایمان، انجام هر نوع جراحی ممکن است باعث ایجاد عفونت و خونریزی بیشتر شود و عوارض ناشی از جراحی لابیاپلاستی را افزایش می‌دهد.

هر نوع جراحی نیازمند رعایت مراقبت‌های ویژه‌ای است تا بهبودی کامل حاصل شود و عوارض ناشی از جراحی نیز به حداقل برسد. مراقبت‌های بعد از جراحی لابیاپلاستی تداخلی با مراقبت‌های بعد از زایمان دارد، به همین دلیل پزشکان جراحی لابیاپلاستی را همزمان با زایمان سزارین انجام نمی‌دهند.

در برخی موارد، اگر جراحی لابیاپلاستی در حین زایمان سزارین انجام شود، ممکن است لابیاها به فرم اولیه خود برنگردند و نیاز به انجام جراحی ترمیمی داشته باشند که انجام آن نیز کار سختی می‌باشد.

درصورتی زایمان سزارین انجام داده باشید یا حتی زایمان طبیعی حتما لازم است تا برای مدتی مثلا 2 تا 3 ماه صبر کنید تا بهبودی کامل بعد از زایمان حاصل شود و بعد از آن اقدام به انجام جراحی لابیاپلاستی کنیدتا بعد از زایمان لابیاها به طور کامل بهبود یافته و هیچ نوع خطری بیمار را تهدید نکند.

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *