صفحه اصلی » خدمات زیبایی و جوانسازی زنان » مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن

مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن

آنچه می خوانید...

آیا با مراقبت‌های اساسی پس از تنگ کردن واژن آشنا هستید؟ اگر قصد انجام این روش را دارید اما اطلاعات کافی درباره مراقبت‌های پس از عمل ندارید، حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. باید توجه داشت که زمان بهبودی بعد از عمل برای هر فرد بسته به نوع عمل ممکن است متفاوت باشد، اما به طور کلی این دوره معمولاً بین 2 تا 4 هفته است.

مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن

بعد از تنگ کردن واژن چه نکاتی باید رعایت شود؟

برای بهبودی سریع‌تر و کسب بهترین نتیجه از عمل تنگ کردن واژن، حتما باید تمام توصیه‌های پزشکتان را با دقت بالا رعایت کنید. این توصیه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

✅ مراقبت‌های پس از عمل ممکن است بسته به نوع روش جراحی متفاوت باشد. به عنوان مثال، اگر تنگ‌کردن واژن با لیزر انجام شده است، ممکن است نیازی به مراقبت خاصی نباشد، اما در هر صورت باید در طول دوره نقاهت از رابطه جنسی خودداری کنید.

✅ هیچ ضربه‌ای به محل جراحی وارد نشود.

✅ برای شستشو، حتما از جلو به عقب عمل کنید.

✅ پزشک معمولا داروهایی مانند آنتی‌بیوتیک را برای بهبودی تجویز می‌کند که حتما باید به موقع مصرف شوند.

✅ در صورت سرفه، اقدامات درمانی مناسب را انجام دهید و پس از درمان، تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید اقدام به تنگ‌کردن واژن کنید یا خیر، زیرا سرفه می‌تواند به محل جراحی فشار وارد کند.

✅ شستشوی محل جراحی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید بعد از آن محل را آرام و آهسته خشک کرد تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

✅ داشتن تورم و التهاب بعد از عمل کاملا طبیعی است و می‌توانید از کمپرس یخ برای کاهش آن استفاده کنید. همچنین، پوشیدن لباس‌های گشاد و آزاد باعث می‌شود تا هیچ فشاری به محل جراحی وارد نشود.

✅ برای شستشو از صابون استفاده نکنید و از آب ولرم استفاده کنید.

دوره بهبودی بعد از تنگ کردن واژن

در خصوص مدت زمان بهبودی بعد از تنگ کردن واژن باید اشاره کنیم که معمولا بین 4 الی 6 هفته می باشد ولی این یک زمان بسته به نوع روش جراحی کاملا متفاوت می باشد، از همه مهم تر اگر این جراحی به صورت ترکیبی یعنی همراه با لابیاپلاستی و سایر روش ها انجام داده شود به طبع دوره بهبودی نیز طولانی تر خواهد بود.

نقاهت و بهبودی بعد از تنگ کردن واژن

توجه داشته باشید که در این زمان حتما تحت نظر یک متخصص زنان خوب در تهران باشید تا از این طریق روند بهبودی به طور کامل بررسی شود از همه اگر هر گونه مشکل یا عفونی داشتید پزشکتان هر چه سریع تر اقدامات درمانی مناسب را برای آن درمان آن انجام دهد.

ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد که بعد از انجام این روش ممکن است از هورمون درمانی برای شما استفاده شود تا از این طریق بتوان نتیجه بهتری را نیز دریافت کرد البته علاوه بر انجام این کار فیزیوتراپی نیز به منظور تقویت عصلات کف لگن و کاهش درد ممکن است برای شما تجویز شود.

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *