صفحه اصلی » خدمات زیبایی و جوانسازی زنان » لابیاپلاستی با RF (آر اف) و مزایای آن

لابیاپلاستی با RF (آر اف) و مزایای آن

آنچه می خوانید...

جراحی زیبایی واژن به عنوان یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی ناحیه تناسلی در زنان شناخته می‌شود. این جراحی به بهبود روابط زناشویی و زیبایی دستگاه تناسلی کمک بسیار زیادی می‌کند. یکی از این جراحی‌ها، لابیاپلاستی است که تحت نظر جراح و متخصص زنان ماهر و با تجربه انجام می‌شود و نتایج مطلوب و موثری را به همراه دارد. لابیاپلاستی با استفاده از RF یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این جراحی است و از لیزر برای این منظور استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید با مزایای این روش و موارد دیگر بیشتر آشنا شوید، همراه ما باشید تا انتهای این مقاله.

لابیاپلاستی با لیزر

لابیاپلاستی با RF

برای انجام لابیاپلاستی با استفاده از فرکانس رادیویی (RF)، از لیزر حرارتی – رادیویی استفاده می‌شود که با استفاده از آن می‌توان لابیاهای بزرگ را کوچک‌تر کرد. این روش بدون نیاز به برش در لابیاها انجام می‌شود و به دلیل وجود عروق عصبی در ناحیه تناسلی، نگرانی در خصوص آسیب دیدگی آن‌ها وجود ندارد.

استفاده از این تکنیک برای لابیاپلاستی از دوره نقاهت کوتاه‌تری نسبت به عمل جراحی برخوردار است، بنابراین برای خانم‌هایی که شاغل هستند و به سرعت نیاز دارند به محیط کار خود بازگردند، این روش گزینه مناسبی خواهد بود. این روش در طی تعداد جلسات مشخص و مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود و با استفاده از اشعه، لابیاها کوچک‌تر می‌شوند.

مزایای انجام لابیاپلاستی با RF

انجام لابیاپلاستی با RF همانطور که در بخش قبلی مقاله اشاره کردیم با استفاده از لیزر انجام داده می شود که میزان آسیب دیدگی آن به بافت واژن خیلی کم است پس روند بهبودی فرد نیز به نسبت کوتاه تر خواهد بود.

از مهم ترین مزایایی که این روش می تواند برای فرد به همراه داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 
 
  • التهاب و تورم کم
  • داشتن احساس ناراحتی کم
  • کبودی خیلی کم
 
  • بهبودی و ترمیم سریع
  • نداشتن درد و خونریزی

همانطور که خوانید استفاده از این روش برای لابیاپلاستی نتایج به نسبت خوبی را به همراه خواهد داشت و می توان گفت که این روش جزء محبوب ترین و پر طرفدارترین روش ها محسوب می شود چرا که بدون ایجاد هیچ نوع عارضه یا مشکل منجر به ایجاد ظاهری زیبا در ناحیه واژن خواهد شد.

انجام لابیاپلاستی با RF برای چه کسانی پیشنهاد نمی شود؟

لابیاپلاستی با RF یک روش جدید برای تغییر شکل و اندازه لابیاها است. این روش با استفاده از امواج رادیویی برای جمع کردن بافت‌های لابیاها و کاهش حجم آن‌ها استفاده می‌شود. با این حال، برخی افراد به هیچ عنوان مناسب برای استفاده از این روش محسوب نمی‌شوند. برخی از شرایط عبارتند از:

  1. بارداری یا شیردهی: به دلیل تغییرات هورمونی در این دوران، استفاده از روش لابیاپلاستی با RF مناسب نیست و بهتر است تا پایان دوره‌ی بارداری یا شیردهی منتظر بمانید.

  2. استفاده از ایمپلنت‌های دستگاه تناسلی: برخی از خانم‌ها ممکن است از ایمپلنت‌هایی در دستگاه تناسلی خود استفاده کنند که با استفاده از روش RF برای لابیاپلاستی می‌تواند منجر به اختلال در دستگاه تناسلی آن‌ها شود.

  3. سن جوان: انجام لابیاپلاستی با RF برای دختران جوان، به عنوان مثال 18 ساله، توصیه نمی‌شود، زیرا با توجه به تغییرات هورمونی زیاد در این دوران، بزرگ بودن لابیاها امری طبیعی است.

بنابراین، افرادی که در یکی از شرایط فوق قرار دارند، باید از استفاده از روش لابیاپلاستی با RF خودداری کنند. در هر صورت، قبل از انجام هرگونه روش لابیاپلاستی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش برای شما را انتخاب کنید.

    انجام لابیاپلاستی با RF برای چه خانم هایی گزینه مناسبی است؟

    اگر شرایطی را که در بخش قبلی مقاله اشاره کردیم ندارید می توان گفت که شما گزینه بسیار مناسبی برای استفاده از این روش جوانسازی محسوب خواهید شد علاوه بر تمامی موارد گفته شده اگر از بزرگی لابیاهای خود خسته شده اید یا در زمان دو چرخه سواری یا پوشیدن لباس های تنگ احساس ناراحتی دارید انجام این روش جوانسازی می توان برای شما بسیار مناسب باشد ولی حتما به منور انجام آن به یک متخصص زنان خوب مراجعه کنید.

    لابیاپلاستی با RF و جراحی چه تفاوتی دارد؟

    در این بخش از مقاله می خواهیم تا به مهم ترین تفاوت های میان این دو روش اشاره کنیم جدول زیر به طور کامل به تفاوت های میان آن ها اشاره می کند.

    لابیاپلاستی با جراحی لابیاپلاستی با RF
    – احتمال باقی ماندن زخم محل جراحی وجود دارد.
    – طولانی بودن دوره نقاهت
    – مشاهده عوارض و خطراتی بعد از عمل
    – آسیب دیدگی بافت لابیا
    – رعایت درست مراقبت های بعد از لابیاپلاستی
    – انجام عمل آن هم تنها یکبار
    – سفت شدن بافت لابیاها به دلیل اسفاده از انژی فرکانس رادیویی
    – عدم به جای ماند جای زخم
    – انجام آن تنها در یک جلسه
    – ایمن بودن روش RF
    – احتمال آسیب دیدگی بافت واژن وجود ندارد.

    در انتهای این بخش باید اشاره کنیم که انجام لابیاپلاستی با RF از مزایای بیشتری برخوردار است.

    خلاصه مطلب

    همانطور که در این نوشتار هم خواندید انجام لابیاپلاستی با RF از مزایای بسیار زیادی برخوردار است که از مهم ترین آن ها می توان به عدم ایجاد هیچ مشکلی بعد از آن اشاره کرد، ولی برای اینکه تعیین شود آیا شما گزینه مناسبی برای این روش محسوب می شوید یا خیر باید به یک متخصص زنان خوب و با تجربه جهت مشاوره مراجعه کنید تا بعد از مهاینه بهترین و موثر ترین روش درمانی را برای شما انتخاب نماید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *