صفحه اصلی » خدمات زیبایی و جوانسازی زنان » جراحی زیبایی کلیتوریس یا هودکتومی

جراحی زیبایی کلیتوریس یا هودکتومی

آنچه می خوانید...

جراحی زیبایی کلیتوریس یا هودکتومی،  بافت اضافی را از چین های پوستی پوشاننده و محافظ  کلیتوریس، جدا می کند. این چین های پوستی یا کلاهک کلیتورال نام دارند. هودکتومی نوعی عمل جراحی زیبایی است. از دیگر نام های این جراحی می توان به هودوپلاستی یا کوچک سازی کلاهک کلیتورال اشاره کرد.

عمل هودکتومی

کلیتوریس و کلاهک کلیتورال چیست؟

کلیتوریس و کلاه کلیتورال از اجزای مهم دستگاه تناسلی زنان محسوب می‌شوند. هنگامی که لابیا مینور (لب‌های داخلی که دهانه واژن را احاطه می‌کنند) به هم می‌رسند، یک برآمدگی کوچک تشکیل می‌دهند که همان کلیتوریس است. بخش بیرونی کلیتوریس که قابل لمس است، کلاهک نامیده می‌شود. کلیتوریس دارای هزاران پایانه عصبی حسی است که آن را بسیار حساس می‌کند و نقش مهمی در تجربه ارگاسم دارد.

کلاهک کلیتورال پوستی است که کلیتوریس را محافظت می‌کند. هنگام تحریک جنسی، کلیتوریس تورم می‌کند و این تورم باز شدن کلاهک کلیتورال را فراهم می‌کند. بدون کلاهک کلیتورال، کلیتوریس بسیار حساس به لمس و تحریک می‌شود.

کلاهک کلیتورال یک ماده روان‌کننده به نام سبوم تولید می‌کند که به آن کمک می‌کند تا به نرمی روی کلیتوریس سر بخورد. این عملکرد شبیه به پوست ختنه گاه است که نوک آلت تناسلی آقایان را می‌پوشاند.

جراحی هودکتومی چه می کند؟

در برخی افراد، کلاهک کلیتورال بزرگ و دارای بافت اضافی است و جراحی هودکتومی این بافت های اضافی را از بین می برد.

دلالیل نیاز به انجام جراحی هودکتومی

جراحی هودکتومی می تواند به منظور بهبود موارد زیر انجام شود:

  • رفع مشکلات مادرزادی
  • بهبود ظاهر اندام تناسلی
  • افزایش لذت جنسی
  • کاهش تحریک ناشی از مالش لباس به کلاهک کلیتورال  یا لابیای بزرگ.

جراحی هودکتومی چگونه انجام می شود؟

جراحی هودکتومی یکی از جراحی های سرپایی است که پس از انجام آن، می توانید به خانه بازگردید. این جراحی هم با بی حسی موضعی و هم با بیهوشی عمومی انجام می شود. در برخی موارد، جراحی لابیاپلاستی همزمان با هودکتومی انجام می شود.

در جراحی لابیاپلاستی، پوست اضافی لابیا مینور (لب های کوچک) برش داده می شود تا شکل آنها تغییر کند و نحوه قرارگیری آنها در لابیا ماژور (لب های بزرگ) که اطراف واژن شما را احاطه کرده است، بهبود یابد. در جراحی هودکتومی، در صورت لزوم، جراحی لابیاپلاستی انجام می شود. سپس پوست اضافی روی کلاهک کلیتورال با دقت برداشته می شود.

در این مرحله، پزشک مراقب است که بافت و اعصاب کلیتوریس شما آسیب نبیند. در نهایت، زخم ها با بخیه های قابل جذب بسته می شوند.

عوارض جانبی هودکتومی

 در موارد نادر، پزشک ممکن است بافت را بیش از حد برداشته یا به طور کلی بافت به مقدار کافی برداشته نشود. اگر بافت به مقدار کافی برداشته نشود، ممکن است جراحی دیگری نیاز باشد اما در صورتی که بافت بیش از حد برداشته شده باشد راه حلی برای آن وجود ندارد.

از دیگر عوارض هودکتومی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 
 

خونریزی و کبودی

 

عفونت

 

آسیب بافت های عصبی

دوره ی نقاهت پس از جراحی هودکتومی

جراحی هودکتومی ممکن است با درد و تورم همراه باشد. پس از انجام این عمل جراحی، ممکن است برای یک هفته از انجام هر گونه فعالیت فیزیکی و کار منع شوید. دوره‌ی نقاهت پس از جراحی هودکتومی بدون لابیاپلاستی معمولاً کوتاه‌تر است. به طور کلی، تورم ناشی از این جراحی پس از ۶ هفته از بین می‌رود، اما ممکن است تا ۶ ماه پس از جراحی تورم آن باقی بماند.

برخی اقدامات می‌تواند دوره‌ی نقاهت شما را کوتاه‌تر کند، این اقدامات عبارتند از:

  • قرار دادن کمپرس یخ به مدت ۲۰ دقیقه روی لباس زیر خود. این عمل را مدام تکرار کنید.
  • هنگام دراز کشیدن، باسن خود را با بالش بالا بیاورید.
  • حمام نکنید و به آرامی ناحیه‌ی جراحی را خشک کنید.
  • پس از هربار دستشویی رفتن، ناحیه‌ی جراحی را خشک کنید (دستمال را روی زخم خود نکشید).
  • آنتی بیوتیک‌ها و مسکن‌ها را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • برای جلوگیری از تحریک ناحیه، لباس‌های گشاد بپوشید.
  • به مدت ۴ تا ۶ هفته رابطه جنسی نداشته باشید و به هیچ عنوان از تامپون استفاده نکنید.

    نتایج جراحی هودکتومی

    اکثر افرادی که عمل جراحی هودکتومی را انجام می دهند، از نتایج آن بسیار راضی هستند. این روش می تواند اندام تناسلی بیرونی شما را زیباتر کرده وبه افزایش میل جنسی کمک کند.

    خوب است بدانید که جراحی هودکتومی یکی از روش های جوانسازی واژن بوده و ظاهر و کاربرد آن را بهبود می بخشد. لابیاپلاستی، واژینوپلاستی نیز از دیگر روش های جوانسازی واژن محسوب می شوند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *