صفحه اصلی » خدمات زیبایی و جوانسازی زنان » تنگ کردن واژن و انواع روش آن

تنگ کردن واژن و انواع روش آن

آنچه می خوانید...

تنگ کردن واژن در واقع یک روش موثر برای رفع شلی و گشادی واژن محسوب می شود بروز چنین مشکلی در ناحیه تناسلی خانم ها بنا به دلایل مختلفی چون بالا رفتن سن، داشتن زایمان های متعدد، بارداری و … اتفاق می افتد. پس در صورت داشتن چنین باید به یک متخصص زنان خوب و با تجربه مراجعه نمایید تا بعد از معاینه و بررسی های اولیه بهترین روش درمانی را برای رفع این مشکل انتخاب نماید.

تنگ کردن واژن

دلایل شل شدن واژن چیست؟

برای پیشگیری از شل شدن واژن در طول زمان، ابتدا باید علت اصلی این مشکل را به دقت توسط پزشک بررسی کرد. این موضوع به کمک می‌آید تا از انجام فعالیت‌هایی که ممکن است به تشدید مشکل منجر شود، جلوگیری شود.

یکی از علل اصلی شل شدن واژن، پیری و تغییرات طبیعی در بدن است که با گذشت زمان و بالا رفتن سن، واژن از انعطافی که داشته بهره‌مندی کمتر می‌کند و شل و فرو می‌آید. همچنین، عوامل دیگری نیز می‌توانند در این مشکل دخیل باشند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • چاقی و افزایش وزن
  • کمردرد
  • سرفه و عطسه‌های مکرر
  • بلند کردن اشیاء سنگین
  • آسیب‌دیدگی‌های لگن
  • پایان دوره‌ی پریود یا یائسگی
  • تکرار یبوست
  • انجام ورزش‌های سنگین

با شناخت علل اصلی شل شدن واژن، می‌توان اقدامات مناسبی را برای پیشگیری و مدیریت این مشکل انجام داد.

    انواع روش های تنگ کردن واژن

    تنگ کردن واژن به چند طریق انجام می شود که به شرح زیر می باشند:

    لیزر

    این روش کاملا سرپایی انجام می شود و معمولا از آن برای افرادی که زایمان طبیعی نداشته اند استفاده می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های که این روش نداشتن هیچ نوع عارضه ای است از همه مهم تر هزینه آن در مقایسه با سایر روش ها خیلی کمتر است.

    جراحی

    یکی دیگر از روش های تنگ کردن واژن، جراحی است که شامل واژینوپلاستی و پرینورافی می شود، انجام این جراحی به دو روش بی هوشی عمومی و بی حسی موضعی انجام داده می شود که پزشک بر حسب شرایط بیمار یکی از این دو را انتخاب می کند. نحوه انجام عمل به این صورت است که نواحی شل و افتاده به طور کامل برداشته و در نهایت محل برش خورده بخیه می شود.

    نخ

    از دیگر روش های تنگ کردن واژن با نخ است که می توان گفت یک روش کاملا غیر تهاجمی محسوب می شود که از مهم ترین ویژگی های آن می توان به جذب نخ های استفاده شده و عدم نیاز به بستری شدن اشاره کرد.

    ورزش

    انجام ورزش به ویژه کگل یکی از معروف ترین ورزش ها است که می تواند به تقویت عضلات کف لگن بسیار کمک کند، نحوه انجام ورزش به این صورت است که در ابتدا باید به پشت خوابیده و عضلات کف لگن خود را برای مدت 5 ثانیه منقبض کنید و بعد آن را شل کنید. یکی از مهم ترین نکاتی که در این ورزش وجود دارد این است که به هیچ عنوان نباید عضلات شکم خود را سفت کنید.

    مدت زمان انجام این تمرین حداقل 5 بار بوده و رفته رفته باید این مدت را به 10 ثانیه افزایش دهید.

    مشاوره قبل از تنگ کردن واژن

    در جلسه مشاوره، متخصص به طور دقیق در مورد عمل تنگ کردن واژن صحبت می‌کند و به بیمار هزینه تقریبی عمل، آمادگی قبل از جراحی و توصیه‌های مراقبتی بعد از عمل را توضیح می‌دهد. حریم خصوصی بیمار در تمام مراحل درمان رعایت می‌شود و بیمار هیچ اجباری برای ادامه درمان ندارد.

    متخصص از بیمار می‌خواهد تا خواسته‌ها و انتظارات خود از جراحی تنگ کردن واژن را توضیح دهد. جلسه مشاوره فرصت مناسبی است تا بیمار سوالات خود را با متخصص در میان بگذارد. متخصص زنان و زایمان بیمار را تشویق می‌کند تا بر خجالت و شرمساری خود غلبه کند و ترس‌ها و نگرانی‌های خود را مطرح کند. بیماران معمولاً سوالات زیر را از متخصص می‌پرسند:

    • آیا بعد از عمل تنگ کردن واژن، می‌توانم دوباره بچه‌دار شوم؟
    • آیا عمل تنگ کردن واژن بر حس کلیتوریس اثر می‌گذارد؟
    • چه مدت پس از جراحی می‌توان دوباره رابطه جنسی داشت؟
    • عوارض جانبی عمل چیست؟

    به شما اطمینان می‌دهیم که دکتر فاطمه سمامی در تمام مراحل، از آمادگی قبل از عمل تا مراقبت پس از عمل شما را یاری می کند.

     چرا باید عمل تنگ کردن واژن را انجام داد؟

    کاهش اندازه عضلات واژن یکی از نتایج طبیعی روند پیری بانوان است که می‌تواند به شرمساری و عدم رضایت زناشویی منجر شود. این مشکل می‌تواند باعث کاهش توانایی رسیدن به ارگاسم در زنان شود.

    بسیاری از زنان ترجیح می‌دهند که پس از زایمان طبیعی، عمل تنگ کردن واژن را انجام دهند. زیرا در زمان زایمان، عضلات واژن به دلیل نیاز به انجام کار سخت و تنش زیاد، منبسط می‌شوند تا به نوزاد اجازه دهند از مجرای زایمان عبور کند. پس از چندین زایمان یا زایمان با پیچیدگی‌های بزرگ، عضلات واژن ضعیف و کم‌توان می‌شوند و بافت‌های اطراف نیز کشیده و آسیب دیده می‌شوند.

    مهم است که بدانیم که حالت عضلات واژن و کف لگن حتی با انجام ورزش‌های ویژه نیز بهبود نمی‌یابد. بنابراین، بهترین و موثرترین روش برای این مشکل، عمل تنگ کردن واژن است. اما باید توجه داشت که به دلیل حساسیت بالای ناحیه تناسلی زنان، این عمل باید توسط یک متخصص زنان ماهر و با تجربه انجام شود.

    نتیجه حاصل از تنگ کردن واژن

    انجام این جراحی زیبایی واژن در واقع از مزایای بسیار زیادی برخوردار است و در مقابل تمامی آن ها همانند هر عمل جراحی دیگری معایبی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    مزایای تنگ کردن واژن معایب تنگ کردن واژن
    – درمان بی اختیاری ادرار
    – بهبود رابطه جنسی
    – کوتاه بودم زمان انجام جراحی
    – داشتن دوره نقاهت کوتاه
    – ماندگاری به زیاد
    – داشتن درد بعد از عمل
    – نداشتن رابطه جنسی حداقل به مدت 2 ماه
    – احتمال داشتن خونریزی
    – یبوست
    – متوم شدن محل جراحی شده

    تنگ کردن واژن به کسانی پیشنهاد نمی شود؟

    خانم هایی که شرایط زیر را دارند بهترین گزینه برای تنگ کردن واژن محسوب می شوند از مهم ترین ویژگی های آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ✅ خانم هایی که قصد باردار شدن در آینده را دارند لازم است تا از انجام این عمل صرف نظر کنند و زمان آن را به بعد از زایمان موکول کنند.

    ✅ افرادی که مشکلات نقص سیستم ایمنی دارند به هیچ عنوان نباید از این روش استفاده کنند.

    ✅ انجام تنگ کردن واژن برای دختران باکره پیشنهاد نمی شود.

    ✅ خانم هایی که در ناحیه تناسلی خود بیماری قارچی و …. مبتلا هستند نباید به هیچ عنوان از این روش استفاده کنند.

    در انتهای این بخش در ضورت داشتن هر گونه مشکلی لازم است تا حتما پزشک خود را در جریان تمامی این موضوعات قرار دهید.

    سوالات متداول

    کلام آخر

    امیدواریم در این نوشتار شما را با تنگ کردن واژن که می تواند یک روش برای جوانسازی و رفع مشکلات این ناحیه باشد آشنا کرده باشیم توجه داشته باشید به منظور انجام آن حتما به یک دکتر زنان خوب و با تجربه مراجعه نمایید تا با توجه به حساسیت های بالای این جراحی بهترین نتیجه را از عمل خود دریافت کنید.

    11 پاسخ

    1. سلام من هشت سال پيش عمل زيبايي كردم در حال حاظر باردارم ميخواستم بدونم زايمان من ب چ صورت است ايا طبيعي ميتونم زايمان كنم ممنون

    2. سلام خسته نباشید ؛هزینه عمل تنگ کردن واژن چقدر است ؛من دوتا زایمانکداشتم ودیگه قصد بارداری ندارم ؛درضمن بیمه اول دارم تامین اجتماعی وبیمه مکنل پارسیان فرانشیز صفر است بدون سقف ؛ایا میشه از بیمه تکمیلی استفاده کرد اسم زیبایی در عمل اورده نشه ؛چون من زیاد نمی تونم هزینه کنم ؛ممنون میشم یک وقت حضوری بمن بدید با ادرس خدا خیرتون بده

    3. سلام خسته نباشید ؛هزینه عمل تنگ کردن واژن چقدر است ؛من دوتا زایمان داشتم ودیگه قصد بارداری ندارم ؛درضمن بیمه اول دارم تامین اجتماعی وبیمه مکنل پارسیان فرانشیز صفر است بدون سقف ؛ایا میشه از بیمه تکمیلی استفاده کرد اسم زیبایی در عمل اورده نشه ؛چون من زیاد نمی تونم هزینه کنم ؛ممنون میشم یک وقت حضوری بمن بدید با ادرس خدا خیرتون بده

    4. باسلام خدمت شما.
      من زایمان طبیعی داشتم که عفونت کردم وبخیه هام بازشد. توسط دکتر متخصص دوباره بخیه پرینورافی شدم الان یکماه ازعملم میگذره وبخیه هام شروع به افتادن کردن ودردم خیلی زیاد شده و بخیه هام میسوزه. بنظرتون بخاطرافتادن بخیه هاست؟معاینه هم شدم میگن مشکلی نیست ازداخل دردهم بخاطر بخیه هاس. دلیل دیگه ای نمیتونه داشته باشه؟ آخه دردم خوب شده بود الان که بخیه شروع به افتادن کرده باز دردم شروع شده.
      ممنون میشم پاسخ بدین من واقعا درگیراین مساله ام

    5. سلام من حاملگی سوم رو تجربه میکنم سر دوتا بچه هام هردو بخیه شدم الان حاملگی سوم هستم احتمالا بخیه کنه دکترم ، ولی الان سوالم اینه ، آیا عمل پرنیه و تنگ کننده واژن متفاوته با بخیه بعد زایمان ، یا نه همونه ؟
      اگه متفاوته تا به دکترم بگم برام انجام بده
      من ۳۲سالمه

    6. باسلام من بعد یکروز ازعمل مجبورشدم پیاده روی کنم و پله رو بالابرم اما به آرامی.آیامسکلی پیش میاد؟

    7. سلام من ۲۲سالمه و دو زایمان طبیعی داشتم ک زایمان اول خوب بخیه نشدم و بخیه باز شد ک ترسیدم برم باز بخیه کنن زایمان دوم گفتن پارگی نداره و نیازی به بخیه نیست اما رحمم خیلی گشاد شده و شوهرم مدام بهم تیک میندازه ک راضی نیست میخام بدونم هزینه اش چقدر میشه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *