دکترفاطمه سمامی » خدمات زیبایی و جوانسازی زنان » مراقبت های بعد از لابیاپلاستی
مراقبت بعد از لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یک عمل جراحی زیبایی است جهت تغییر و جوانسازی و کاهش چین وچروک و فرم دهی شکل ظاهری لبه داخلی و یا لبه خارجی واژن انجام می شود. اغلب خانم های جوان تمایل زیادی به انجام این عمل زیبایی دارند.

این جراحی برای همه افراد قابل انجام می باشد. دختران بالای 20 سال تا خانم های 50 سال بهترین زمان عمل می باشد وهمچنین باید گفت عمل لابیاپلاستی بدلیل اینکه هیچگونه تاثیری بر روی پرده بکارت ندارد پس ممانعتی برای دختران باکره ندارد.

دلایل اصلی انجام عمل لابیاپلاستی

از جمله دلایل نیاز به انجام جراحی لابیاپلاستی به شرح زیر می باشد:

• احساس درد در زمان رابطه جنسی
  • نامتقارن بودن لبه های واژن
  • احساس کشیدگی و سوزش هنگام ورزش کردن
  • احساس درد زمان دوچرخه سواری واسب سواری
  • احساس درد و ناراحتی در زمان پوشیدن لباس های تنگ

روش های لابیاپلاستی

جراحی لابیاپلاستی یکی از عمل رایج در میام خانم ها به شمار می رود که طرفداران بسیار زیادی دارد. انجام این جراحی به روش های مختلفی انجام می شود که به شرح زیر می باشد:

لابیاپلاستی باجراحی

در این روش که به صورت یک عمل باز همراه با بیهوشی می باشد که فرم لابیاها با استفاده از تیغه جراحی برش واصلاح می شود و پس ازپایان عمل،ناحیه برش خورده بخیه می شود. از معایب این روش بخیه زدن لابیاها می باشد که به بافت لابیاها زذه می شود انجام می کار باعث شده تا کمی بهبودی طولانی تر شود.

لابیاپلاستی با لیزر

در این روش برداشتن لابیا بدون کمترین درد و خونریزی انجام می شود که هیچ گونه اسکاری از خود به جا نمی گذارد. در این روش نواحی لازم برای انجام لیزر علامت گذاری می‌شود، انرژی لیزر فقط بر روی ناحیه تابش لیزر تاثیر می گذارد و هیچ آسیبی به بافت‌های مجاور وارد نمی‌کند در این روش با تحریک تولید کلاژن و بهبود جریان خون در ناحیه، موجب جوانسازی لابیا وسفت شدن آن ناحیه می شود.

مراقبت های لازم بعد از عمل لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که باعث شده تا نتیجه بسیار مطلوبی را از جراحی دریافت کنید از جمله مراقبت های لازم بعد از جراحی لابیاپلاستی عبارتند از:

• در3 الی 4 روز اول بعد از جراحی، برای کاهش درد و تورم حتما از مسکن های خوراکی استفاده نمایید.
  • استفاده از کمپرس یخ در روزهای اول بعد از عمل
  • خشک و تمیز نگه داشتن ناحیه تناسلی بعد از شستشو
  • خودداری از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان
  • دوش گرفتن 24 ساعت پس از جراحی بدون مالش دادن ناحیه واژن
  • اجتناب از استحمام طولانی یا نشستن در وان
  • اجتناب از رفتن به استخر تا زمان بهبودی کامل
  • اجتناب از تمرینات ورزشی که به طور مستقیم باعث فشار و سایش به اندام تناسلی می شود مانند دوچرخه سواری
  • خودداری از رابطه جنسی 4 تا 6 هفته پس از عمل جراحی تا کامل شدن دوره بهبودی

اهمیت مراقبت های بعد از جراحی لابیاپلاستی

با توجه به تمامی موارد گفته جراحی لابیاپلاستی یک نوع جراحی سبک محسوب می شود یعنی بیمار بعد از جراحی نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارد و علاوه بر آن عوارض ناشی بعد از جراحی نیز به نسبت بسیار کم و نادر می باشد ولی نکته بسیار مهمی که در رابطه با جراحی لابیاپلاستی وجود دارد رعایت نکات و مراقبت های لازم بعد از جراحی است که باعث شده تا افراد نتیجه بسیار مطلوبی را از جراحی دریافت کنند.

چه زمانی نیاز است تا بعد از جراحی لابیاپلاستی به پزشک مراجعه کرد؟

حتما توجه داشته باشید که برای انجام جراحی لابیاپلاستی به بهترین جراح زنان مراجعه کنید چرا که داشتن تجربه و تبحر جراح می تواند عوارض و خطرات ناشی از جراحی را به حداقل برساند. ولی با توج به تمامی این موارد اگر هر کدام از علائم و نشانه های زیر را داشتید پزشک خود را در جریان قرار دهید.

• داشتن درد زیاد و غیر قابل تحمل
  • تورم بیش از اندازه