هزینه کولپوسکوپی

کولپوسکوپی یک روش تشخیصی است که با دستگاه کولپوسکوپ انجام می شود ، کولپوسکوپ در حقیقت میکروسکوپی است که  از لنز های مختلفی تشکیل شده است و  برای بزرگنمایی، و دیدن بهتر دهانه رحم ،واژن ، ولف و مقعد استفاده می شود .

هدف اصلی  انجام کولپوسکوپی تشخیص ضایعات پیش سرطانی و یا سرطانی  است که  در صورتی که در اوایل ابتلا تشخیص داده شود، درمان می شود .

کولپوسکوپی

کولپوسکوپی در چه مواردی انجام می شود ؟

• از سایر علائمی که انجام کولپوسکوپی مد نظر قرار می گیرد ، زمانی است که  بیمار چند مرتبه پاپ اسمیر انجام می دهد و مرتب  التهاب گزارش داده می شود . به این معنی که با گزارش التهاب و  شروع درمان  و انجام پاپ اسمیر دو مرتبه التهاب و یا سلول ناکافی  گزارش شود ، در این موارد کولپوسکوپی بسیار کمک کننده است .
    • زمانی که HPV پرخطر مثبت باشد . در صورتی که اگر، زگیل های تناسلی متعدد وجود دارد ، خصوصا اگر بیمار مشکوک به این باشد که زگیل در داخل واژن قرار دارد .
    • عفونت های واژینالی که مدت ها طول می کشد و به درمان پاسخ نمی دهد .
    • در مواردی که لازم است کرایو صورت بگیرد .
    • در مواردی کنسر سرویکس گزارش شده باشد و درمان انجام شده و مجدد  نیاز به بررسی های بیشتر باشد .
    • در مواردی که خونریزی بعد از نزدیکی وجود دارد .
    • در مواردی که تغییر ظاهر دهانه رحم دیده می شود و یا تغییر دهانه رحم و واژن لمس می شود .

دکتر فاطمه سمامی متخصص زنان و زایمان هستند شما می توانید با شماره های

تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در پیج اینستاگرام دنبال نمایید.

اقدامات قبل از کولپوسکوپی

معمولا قبل از کولپوسکوپی هر گونه عفونت واژینال  توسط متخصص زنان  درمان می شود .

در زمان کولپوسکوپی به هیچ وجه نباید از کرم واژینال  داخل واژن استفاده شود .

کولپوسکوپی در هر زمان از سیکل قاعدگی  انجام می شود ، مگر آنکه خونریزی واژینال شدید، رخ دهد .

در صورتی که  از دارو هایی همچون آسپرین ، وارفارین و یا هپارین استفاده می کنید ، حتما باید  با متخصص زنان مشورت کنید . چرا که این دارو ها می تواند خطر خونریزی را  در زمانی بیوپسی افزایش دهد .

در حالت کلی زمانی که کولپوسکوپی صرف می کند حدود ۱۰ دقیقه است و ناراحتی بسیار مختصری ایجاد می کند که هیچ گونه ترسی ندارد .

نکته ای که حائز اهمیت است این است که در صورتی که  مشکوک به بارداری هستید،  با متخصص زنان  خود مشورت کنید .

در زمان کولپوسکوپی

درزمان کولپوسکوپی بیمار همانند یک معاینه معمولی لازم است تا دراز بکشد .

پزشک متخصص با اسپکلوم واژن را باز می کند .

ممکن است لازم باشد قبل از کولپوسکوپی ، تست پاپ اسمیر  تکرار شود . اگر بیشتر از۲۰ روز از پاپ اسمیر قبلی گذشته باشد ، لازم است تا تکرار شود .

پزشک از یک محلول به نام اسید استیک استفاده می کند که زمانی که  این محلول با واژن تماس پیدا می کند مقداری احساس  سوزش و یا سرما می کنید .

ممکن است بعد از اینکه بررسی های لازم انجام شود ، نیاز به بیوپسی برای تصمیم گیری قطعی باشد . اگر بیوپسی انجام  شود به این معنی نیست که شما مبتلا به سرطان هستید .

هزینه کولپوسکوپی

هزینه کولپوسکوپی با توجه به بیوپسی و هزینه های آزمایشگاهی تعیین می شود .

به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است