عوارض لابیاپلاستی و خطرات آن

می دانستید لابیاپلاستی شایع ترین و پرطرفدارترین جراحی زیبایی واژن در خانم ها می باشد ؟ حال سوال اینجاست این جراحی برای فرد عوارضی دارد؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به آن بپردازیم.

لابیاپلاستی چیست؟

لبیوپلاستی برای خانم هایی انجام می شود که لابیای بزرگی دارند و از ظاهر آن راضی نیستند . همچنین افرادی که در پوشیدن لباس تنگ و رابطه جنسی خود به دلیل شکل لابیاها مشکل دارند .

روش های لابیاپلاستی

1. لابیاپلاستی با لیزر

لابیاپلاستی بدون بیهوشی یا با لیزر یک روش غیرتهاجمی است که بدون بخیه و خونریزی انجام می شود . در این روش نیاز به زدن بخیه نیست و مدت جراحی بسیار کوتاه (۱۰ تا ۲۰ دقیقه )است . این عمل را می توان به صورت سرپایی در مطب انجام داد . جای اسکار یا بخیه با این روش باقی نمی ماند .

1. لابیاپلاستی با جراحی

در این روش بیمارتحت بیهوشی قرار گرفته و بعد از بریدن قسمت اضافه لابیاها بخیه زده می شود . احتمال خونریزی در این روش وجود دارد .

مزایای لابیاپلاستی

• پیشگیری از عفونت

• قرینه شدن لابیاها و کوچک شدن آنها
  • افزایش سلفستیم بیمار
  • بهبود روابط جنسی

دکتر فاطمه سمامی متخصص زنان و زایمان دارای تجربه و مهارت لازم در زمینه بیماری زنان، نازایی و لاپاراسکوپی هستند شما می توانید جهت مشاوره با شماره های

تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در پیج اینستاگرام دنبال نمایید.

عوارض لابیاپلاستی

طبق بررسی های انجام شده لابیاپلاستی در بین جراحی های زیبایی دارای کمترین عوارض می باشد . عوارض این عمل بستگی به روش انجام آن دارد در صورتی که با لیزر انجام شود فرد تنها درد و سوزش خفیفی دارد و بعد از ۲۴ ساعت می تواند به زندگی روزمره خود بازگردد. اما عوارض احتمالی در لابیاپلاستی با بیهوشی شامل موارد ذیل است :

• جای بخیه یا اسکار
  • تورم

البته این موارد بعد از عمل طبیعی است و با مراقبت هایی برطرف می شود . در صورتی که این عوارض تا یک هفته بعد از جراحی وجود اشت حتما به پزشک خود اطلاع دهید .صحبت های دکتر سمامی متخصص زنان و جراح زیبایی زنان را در این باره بشنوید:

چند روز بعد از عمل لابیا بخیه ها میوفتد ؟

بخیه هایی که در جراحی لابیاپلاستی استفاده می شود از نوع قابل جذب بوده و معمولا بعد از دو هفته جذب می شود اما جذب کامل آن بعد از یک ماه می باشد . در این مدت فرد نباید فعالیت سنگین و ورزش های سنگین انجام دهد زیرا باعث کشیده شدن بخیه ها می شود .

درد بعد از لابیاپلاستی

درد بعد از عمل بستگی به آستانه تحمل درد فرد دارد . اما به طور کلی فرد تا ۲ یا ۳ روز اول بعد از جراحی درد به همراه کمی سوزش خواهد داشت که با داروهای مسکن ، تسکین می یابد .

عفونت بعد از لابیاپلاستی

بعد از لابیاپلاستی ترشحاتی از بدن خارج می شود که ممکن است با تورم و قرمزی ناحیه جراحی همراه باشد که  جای نگرانی نیست . ولی برای پیشگیری از عفونت احتمالی آنتی بیوتیک هایی که جراح تجویز می کند را مصرف کنید . در صورتی که این ترشحات همراه با بوی بد همراه باشد حتما با پزشک خود درمیان بگذارید .

خارش بعد از عمل لابیا

بعد از جراحی پوست تحریک شده و فرد احساس خارش دارد .این خارش تا چند ساعت بعد از جراحی طبیعی است و در این مدت فرد نباید تماسی با محل جراحی داشته باشد .

به این پست امتیاز دهید.
۳ از ۱ رای