عفونت های منتقله از طریق رابطه جنسی

علت بعضی از این عفونت ها باکتری وبرخی ویروس هستند. شایع ترین عفونت های منتقله از طریق جنسی(sex )شامل کلامیدیا,سوزاک ,مایکوپلاسما ,تبخال تناسلی ,زگیل تناسلی ,هپاتیت ,سیفیلیس ,تریکومونا و ایدز هستند.

بسیاری از این بیماریها از طریق هر نوع رابطه جنسی شامل وازینال و رابطه مقعدی  و سکس دهانی وحتی معاشقه می توانند منتقل شوند.

تشخیص عفونت های منتقله از طریق جنسی:

بوسیله یک سری تست است که پزشک بر حسب شرایط شما درخواست می کند.

چون بعضی از این بیماریها تا مدتها علامت ندارند توصیه می شود کسانی که در معرض خطر هستند  حتما به پزشک زنان مراجعه وبا او مشورت کنند.

چه کسانی باید ازمایش شوند؟

خانم های باردار

خانم هایی که بیشتر از یک شریک جنسی دارند ویا شریک جنسی ثابت ندارندویا در طی زمان شریک جنسی شان تغییر کرده است.

کسانی که با شخص مبتلا در ارتباط بوده اند.

در صورت بیمار بودن چه علائمی وجود دارد؟

هر خارش وسوزش و زخم  و ترشح ژنیتالیا می تواند علایم بیماری باشد وبه یاد داشته باشید که برخی از عفونت ها علایم ندارند وبا اثارشان که می تواند خطرناک ویا نازایی باشد بروز می یابند.

چگونه می توان از مبتلا شدن به این بیماریها پیشگیری کرد؟

هیچ روش قطعی وجود ندارد ولی بابرخی اقدامات می توانید ریسک انتقال را کاهش دهید

1. مهم ترین مساله استفاده از کاندوم است.
  2. از پزشکتان در مورد واکسن برخی از بیماریا بپرسید.
  3. با درمان بیماری در شریک جنسی

در صورت مبتلا شدن چه باید کرد؟

حتما به درمان( برحسب عفونتی که مبتلا شدید) نیاز دارید.این درمان یا شما را کاملا معالجه می کند ویا از بدتر شدن پیشگیری می کند.همچنین شانس انتقال عفونت به دیگران را کاهش می دهد.