درمان عفونت رحم

علت به وجود آمدن عفونت رحم چیست؟ راه های درمان عفونت رحم کدامند؟ عوامل مستعد کننده عفونت رحم چیست؟ برای دانستن پاسخ این سوالات متن ذیل را دنبال کنید.

از شایع ترین علل مراجعه خانم ها به پزشک متخصص زنان عفونت های دستگاه تناسلی، رحمی و خونریزی غیر طبیعی است. در برخی موارد ممکن است خانم ها عفونت های رحمی را با عفونت سایر ارگان های بدن اشتباه تشخیص دهند مثلا در سیستم بدن خانم ها سیستم ادراری و سیستم تناسلی مجاور هم هستند و ممکن است افراد به  راحتی تشخیص ندهند که عفونت مربوط به کدام ارگان است.

علائم عفونت ادراری

افرادی که دچار عفونت مثانه یا ادرار شده اند معمولا هنگام پر شدن مثانه و در حین ادرار احساس درد دارند و در مسیر خروج ادرار یا مجاری ادرار احساس سوزش دارند . اگرعفونت بسیار حاد باشد یا سنگ مثانه وجود داشته باشد ممکن است هنگام ادرار خون دفع شود.

درمان عفونت رحم

عفونت رحم

سیستم تناسلی مانند هر قسمتی از پوست بدن یا نواحی خارجی بدن، با باکتری ها و میکروب هایی در ارتباط است که به صورت هم زیستی زندگی می کنند. در واقع شرایط اسید و باز بودن ناحیه تناسلی توسط فعالیت های این باکتری ها تنظیم می شود اگر شستشو های مکرر مانند: استفاده بیش از حد صابون ، شوینده های واژینال، دوش های واژینال و محلول های بهداشتی صورت گیرد یک سری از این باکتری ها را که به طور طبیعی وجود دارند از بین می رود و هنگامی که از بین بروند باکتری های دیگری جایگزین می شوند که بیماری زا هستند و می توانند با علائم عفونت ها همراه شوند. بنابر این توصیه می شود زیاده روی در رعایت بهداشت و عدم رعایت بهداشت فردی باعث بیماری فرد می شود.

عفونت های رحمی

عفونت های دستگاه تناسلی  بسیار عفونت شایعی است عامل این عفونت قارچ کاندیدا آلبیکن است که با علائمی مانند ترشحات سفید خشک و پنیری مانند به همراه خارش و سوزش به وجود می آید.

عفونت های قارچی در بارداری عارضه ای ایجاد نمی کند.

عوامل مستعد کننده عفونت های رحمی

هر کدام از میکروب های واژن ممکن است در شرایط خاصی رشد کنند مانند عفونت قارچ که در محیط اسیدی رشد قابل توجهی دارد و عواملی که باعث اسیدی شدن واژن می شود.

• دیابت باعث به وجود آمدن عفونت های مکرر می شود.
  • مصرف طولانی مدت کورتون و آنتی بیوتیک ها

روش های در مان عفونت های رحمی

روش های متعددی در درمان های عفونت های رحمی وجود دارد:

• درمان های خوراکی و کپسول های خوراکی
  • درمان های موضعی که می تواند به صورت ترکیبات کرم وترکیبات شیاف های واژینال استفاده شود .

نتیجه رضایت بخش و سریعی دارد.

دکتر فاطمه سمامی متخصص زنان و زایمان دارای تجربه و مهارت لازم در زمینه بیماری زنان، نازایی و لاپاراسکوپی هستند شما می توانید جهت مشاوره با شماره های

تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در پیج اینستاگرام دنبال نمایید.

توصیه هایی به افرادی که دچار عفونت رحم شده اند:

به افرادی که دچار عفونت های قارچی شده اند پیشنهاد می کنیم که بهداشت فردی را در حد اعتدال رعایت کنند.

از روش های غیر مستقیم جهت خشک کردن واژن استفاده کنید

محیط واژن را قلیایی نگه دارید تا محیط برای رشد قارچ ها نا مساعد شود.از آنجایی که قارچ در محیط اسیدی رشد می کند می توان ازاستفاده از محلول جوش شیرین و آب استفاده شود.

به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است