درمان بی اختیاری ادرار

درمان موثر برای بی اختیاری ادرار کدام است ؟ علت اصلی بی اختیاری ادرار در زنان جوان چیست ؟ آیا دارو های کنترل بی اختیاری، تاثیری دائم در بی اختیاری ادرار دارند ؟  متاسفانه بی اختیاری  ادرار تاثیر بسیار زیادی در کیفیت زندگی افراد دارد و می تواند سبب از بین رفتن اعتماد به نفس و روابط شخص گردد . به همین دلیل لازم است تا هر چه سریع تر به دنبال راهکار های درمان بی اختیاری ادرار در زنان باشید . اگر شما هم از بی اختیاری ادرار رنج می برید  و  به دنبال پاسخ این سوالات هستید ادامه مطلب را مطالعه کنید . دکتر فاطمه سمامی در ادامه  به بررسی راه های درمان بی اختیاری ادرار با کمک جراحی می پردازند .

درمان بی اختیاری ادرار

درمان بی اختیاری استرسی

جهت کسب موفقیت  طولانی مدت (میزان ۴۸ ماه بهبود / خشک بودن) پروسیجر های colpouspension و  اسلینگ  موثر تر از suspension  سوزنی  واژینال  یا ترمیم  های قدامی  می باشند .

کولپورافی  قدامی  باید در بیماران  مبتلا  به سیستوسل  و فاقد  بی اختیاری استرسی  شدید انجام گیرد . سایر درمان ها  شامل  اورتروپکسی  رتروپوبیک ، نوار  های ترادیشنال  پوبوواژینال  و نوار های کمتر  تهاجمی هستند .

مواد تزریقی  حجیم  کننده علائم را در زنان  زیادی بهبود می بخشند .  اما عوارضی  مثل عوارض  عروقی ، روده ای ،  مرگ ، درد کشاله  ران، درد درد ساق پا ، آسیب  احشایی ، عفونت  شدید و  اروزیون  دارند .

درمان بی اختیاری  فوریتی ادرار

FDA  در موارد سرکش  و مقاوم  فوریت  و تکرر ادرار، بی اختیاری فوریتی  و اختلال  دفع ادرار با کاربرد  تعدیل  عصبی ریشه  ساکرال  موافقت کرده  است  که در هر دو  مرحله  انجام می شود :

ابتدا تست  بررسی عصب  از طریق پوست  صورت می گیرد  و در مرحله  بعد در بیمارانی که پاسخ  مثبت داشته اند  یک  الکترود  دائمی در مجاورت  ریشه عصبی  ساکرال  سوم به شکل  دائم جایگزین  شده  و به  Pulse Generator وصل  می شود .

موفقیت عمل ۸۰ درصد می باشد  اما ۳۰ درصد بیماران  به علت درد  و عوارض دیگر  به جراحی  مجدد نیاز  پیدا می کنند .

درمان جراحی فیستول

ترمیم فیستول  بعد از  دوره ای  انتظاری  تا بهبود  التهاب  و تشکیل  بافت اسکار  انجام می شود .  اخیرا درمان جراحی  زودتر انجام می شود .  درناژ مثانه  به مدت ۱۰-۱۴  روز پس از جراحی  الزامی است .

دکتر فاطمه سمامی متخصص زنان و زایمان هستند شما می توانید با شماره های

تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در پیج اینستاگرام دنبال نمایید.

سیستوسکوپی

انجام روتین سیستوسکوپی  فقط در  مورد بی اختیاری  استرسی  در غیاب  سایر اختلالات  از نظر علمی  صحیح نمی باشد .

ارزش انجام  سیستوسکوپی  جهت ارزیابی  آسیب  حالب  بعد از  هیسترکتومی  کم تهاجمی  نامشخص  است .

از سیستوسکوپی  نمی توان جهت  پیشگویی  ناراسایی  ذاتی  اسفنکتر  یا بیش فعالی دترسور  استفاده کرد .

انجام سیستوسکوپی  در موارد زیر  قابل قبول است :

• بی اختیاری فوریتی برای رد کردن  سایر اختلالات  ادراری خصوصا  در موارد  هماتوری  میکروسکوپی
  • بررسی فیستول های وزیکوواژینال
  • بررسی آسیب احتمالی حالب یا مثانه  در ضمن  عمل جراحی

تمام این مواردی که بیان شدند در دسته  درمان های بی اختیاری ادرار به روش جراحی است،  بسته به شرایط هر  فرد ممکن است هر کدام از این روش ها استفاده شود.  دکتر فاطمه سمامی متخصص زنان در تهران در ابتدا با روش های تشخیصی  نوع بی اختیاری ادرار را تشخیص و بررسی می کند و متناسب با آن روش های جراحی و یا حتی غیر جراحی را توصیه می کند .

با تشکر مدیریت سایت دکتر فاطمه سمامی جراح و متخصص زنان ، زایمان و نازایی( بهترین متخصص زنان در تهران )

به این پست امتیاز دهید.
هیچ رای ثبت نشده است